آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۹۰۰۷۳

ارائه خدمات به زوار اربعینی توسط ۲۰۰ خادم در سامانه امداد زائر

مدیر اجرایی سامانه امداد زائر کرمانشاه با اشاره به نقش مردمی این سامانه در تسهیل خدمات اربعین، از ارائه مجموعه‌ای گسترده از خدمات اسکان، تغذیه، پزشکی، حقوقی و خودرویی به زائران از سراسر کشور خبر داد.
ارائه خدمات به زوار اربعینی توسط ۲۰۰ خادم در سامانه امداد زائر

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، عباس گودینی مدیر اجرایی سامانه امداد زائر کرمانشاه، در نشست خبری اظهار کرد: سامانه امداد زائر با رویکردی مردمی و بر پایه مشارکت‌های داوطلبانه شکل گرفته و هدف اصلی آن مردمی‌سازی خدمات اربعین حسینی است. به گفته وی، این سامانه آماده است تا هر نوع خدمتی که افراد در سراسر استان کرمانشاه بتوانند ارائه دهند، به زائران منتقل کند.

گودینی با بیان اینکه «امداد زائر» را می‌توان وسیع‌ترین موکب یا سامانه خدمت‌رسانی کشور دانست، اظهار داشت: با ورود زائران به استان، پیامک‌های خوش‌آمدگویی حاوی شماره تماس‌های امداد زائر به صورت ۲۴ ساعته ارسال می‌شود و بنرهای اطلاع‌رسانی نیز در مسیرهای منتهی به مرز خسروی نصب شده‌اند.

وی افزود: این سامانه یک بانک اطلاعاتی جامع از مواکب مردمی و خانه‌هایی با عنوان «بیت‌الحسین» در اختیار دارد که آماده اسکان زائران هستند. فرآیند تخصیص محل اسکان در کمتر از دو دقیقه انجام می‌شود و اطلاعات محل و مسئول مربوطه از طریق پیامک در اختیار زائر قرار می‌گیرد.

گودینی ادامه داد: آشپزخانه مرکزی سامانه، روزانه غذای گرم تهیه می‌کند و پویش مردمی «یک لقمه عشق» نیز با تهیه لقمه‌های خانگی، نیاز تغذیه‌ای زائران را برطرف می‌سازد.

مدیر اجرایی امداد زائر با اشاره به ارائه خدمات پزشکی گفت: در صورت بروز سانحه یا بیماری، تیم‌های همراه بیمار و مواکب مجهز به امکانات درمانی اولیه به یاری زائران می‌شتابند. همچنین خدمات خودرویی نظیر مکانیکی، برق خودرو و یدک‌کش توسط نیروهای داوطلب ارائه می‌شود تا در ایام پر تردد اربعین، دغدغه‌ای از این جهت وجود نداشته باشد.

وی با تأکید بر مردمی بودن این سامانه خاطرنشان کرد: حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ خادم در نقاط مختلف استان کرمانشاه حضور می‌یابند و به صورت میدانی به زائران خدمات مختلف ارائه می‌دهند. این سامانه، با رویکردی منعطف، در تمامی حوزه‌ها از جمله خدمات حقوقی نیز فعال است و در موارد نیاز، وکلای داوطلب برای حل مشکلات حقوقی زائران وارد عمل می‌شوند.

گودینی هدف نهایی سامانه را زنده‌سازی هویت کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا دانست و افزود: خدمات امداد زائر از شهرستان کنگاور آغاز شده و تا مرز منذریه در استان دیالی عراق ادامه می‌یابد. وی تصریح کرد که فعالیت سامانه صرفاً به ایام اربعین محدود نیست و در مناسبت‌هایی چون عید غدیر نیز فعال شده و حتی در شرایط بحرانی مانند جنگ اخیر رژیم صهیونیستی آمادگی ارائه خدمات مردمی را داشته است.

به گفته گودینی، سال گذشته بیش از ۱۰ هزار تماس یکتا با سامانه امداد زائر ثبت شده و بیشترین درخواست‌ها در حوزه اسکان و تغذیه بوده است. وی همچنین از همه مردم و متخصصین دعوت کرد تا با هر نوع توانایی، به جمع خادمان اربعین در این سامانه بپیوندند.

وی در پایان گفت: زائران می‌توانند برای دریافت خدمات، به صورت ۲۴ ساعته با شماره تلفن ۰۸۳۳۱۳۸ تماس بگیرند یا از طریق پیامک به شماره ۱۰۰۰۳۱۳۸۰ با سامانه امداد زائر ارتباط برقرار کنند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار