آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۹۸۵۵۲

بهره‌برداری از ۷۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از ساخت و بهره‌برداری ۷۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شمال استان در یک سال نخست فعالیت دولت چهاردهم خبر داد.
بهره‌برداری از ۷۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
 

مهدی پارسی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات مهم عمرانی در حوزه راهسازی استان به‌ویژه در شمال سیستان و بلوچستان گفت: با وجود شرایط اقلیمی سخت، کمبود اعتبارات و پراکندگی جغرافیایی، اداره کل راه و شهرسازی توانسته است گام‌های موثری در بهبود وضعیت شبکه حمل‌ونقل شمال استان بردارد.

 

وی، مهمترین اقدامات یک سال اخیر را بهره‌برداری از بزرگراه زابل – زاهدان پس از ۱۸ سال انتظار توسط رییس جمهور، تفویض اختیار ساخت ۱۵۵ کیلومتر از مسیر بزرگراهی زاهدان - خاش - ایرانشهر و تکمیل میدان راه و شهرسازی و بهره‌برداری رسمی از آن عنوان کرد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه شبکه بزرگراهی نه تنها در ارتقاء شاخص‌های زیرساختی استان موثر است بلکه با کاهش بار ترافیکی جاده‌های دو طرفه و ارتقاء ایمنی به شکل مستقیم در کاهش تصادفات جاده‌ای، تسهیل جابه‌جایی کالا و مسافر و رشد شاخص‌های اقتصادی موثر خواهد بود.

 

پارسی ادامه داد: با اهتمام ویژه دولت در توسعه سیستان و بلوچستان هم‌اکنون عملیات اجرایی ۲۴۷ کیلومتر بزرگراه و راه‌های اصلی در محورهای تحت پوشش این اداره‌کل در حال انجام است که نقش مهمی در اتصال مناطق شمالی به مرکز و جنوب استان خواهد داشت.

 

وی با تاکید بر اهمیت کریدور شمال–جنوب و نقشی که بندر چابهار در آینده اقتصادی کشور ایفا خواهد کرد، گفت: افزایش سرعت اجرای پروژه‌های راهسازی، توجه به کیفیت ساخت و رعایت اصول فنی در دستور کار قرار گرفته است و این اداره کل با حمایت های دولت و با وجود همه محدودیت‌ها و چالش‌ها اجرای پروژه‌ها را با جدیت پیگیری می‌کند.

 

وی با اشاره به رویکرد وزارت راه و شهرسازی در اولویت‌بخشی به استان‌های کمتر توسعه‌یافته، تصریح کرد: با حمایت‌های دولت، امید می‌رود پروژه‌های مهم راهسازی در استان با سرعت بیشتری تکمیل و بهره‌برداری شوند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بندر چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و یکی از نقاط کلیدی در کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی نقشی راهبردی در آینده اقتصادی و تجاری ایران ایفا می‌کند و اتصال موثر این بندر به مراکز جمعیتی و مرزی شمال استان از طریق شبکه بزرگراهی پیش‌نیاز بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های ترانزیتی، تجاری و صادراتی آن و همچنین مرزهای رسمی نظیر ریمدان، میلک و میرجاوه است.

 

پارسی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای در این مسیرها نه‌تنها به تسهیل تردد کالا و مسافر کمک می‌کند بلکه موجب تقویت پیوند اقتصادی با کشورهای همسایه، افزایش صادرات غیرنفتی و ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار در مناطق مرزی خواهد شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار