کد خبر:۱۳۷۴۶۱
ارتقاي شاخص اهداي خون مستمر در آذربايجان غربي به 46 درصد
مدير عامل سازمان انتقال خون آذربايجان غربي گفت: ارتقاي شاخص اهداي خون مستمر از 29 درصد در سال 86 به بيش از 46 درصد در سال 89 رسيده است.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از اروميه، امير اوليايي صبح امروز در هجدهمين اجلاس مديران كل سازمان هاي انتقال خون كشور كه هم اكنون در دانشگاه علوم پزشكي اروميه در حال برگزاري است، بيان داشت: استان آذربايجان غربي داراي سه ميليون نفر جمعيت است كه 51 درصد از آن را شهرنشينان، و 41 درصد بقيه را روستاييان تشكيل ميدهند.
وي با بيان اينكه انتقال خون يكي از مهمترين شاخصه هاي علوم پزشكي در عرصه سلامت است، گفت: روزانه ميليون ها نفر به خون احتياج پيدا مي كنند كه اين نيازمندي از طريق اهدا كنندگان مستمر خون برطرف مي شود.
اوليايي با اشاره به راهاندازي اولين پايگاه انتقال خون اروميه در سال 1363 تصريح كرد: در حال حاضر در آذربايجانغربي سه پايگاه انتقال خون، شش مركز ثابت، و پنج مركز خونگيري سيار فعال است.
مدير عامل سازمان انتقال خون آذربايجان غربي با اشاره به افزايش ذخاير خوني استان از هفت به 9 روز، افزود: 46 درصد اهدا كنندگان خون در استان را اهدا كنندگان مستمر تشكيل ميدهند و شاخص اهداي خون به 1000 نفر جمعيت در استان آذربايجان غربي 19 واحد است.
وي ادامه داد: ارتقاي شاخص اهداي خون مستمر از 29 درصد در سال 86 به بيش از 46 درصد در سال 89 رسيده است.
اوليايي با انتقاد از عدم سرمايه گذاري در اين بخش خاطرنشان كرد: عدم سرمايه گذاري شايسته در اين حوزه تهديدي جدي براي سلامتي جامعه خواهد بود، بنابراين بايد مسئولان امر تلاش وافري را در اين زمينه انجام دهند.
لینک کپی شد
گزارش خطا