فعاليت تبليغي 1000طلبه در ماه رمضان در آذربايجان غربي
آخرین اخبار:
کد خبر:۱۳۸۷۴۴

فعاليت تبليغي 1000طلبه در ماه رمضان در آذربايجان غربي

رئيس اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي گفت: 1000 طلبه ديني در ايام ماه مبارك رمضان در اين استان فعاليت‌هاي تبليغي انجام خواهند داد.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از اروميه، حجت الاسلام محمد فخري شب گذشته در شوراي فرهنگ عمومي استان‌ كه در سالن حوزه استانداري تشكيل شد، ‌اظهار داشت: 1000 طلبه ديني در ايام ماه مبارك رمضان در اين استان فعاليت هاي تبليغي انجام خواهند داد كه از اين تعدد 600 طلبه بومي استان و 400 طلبه نيز اعزامي از استان قم هستند.
 
رئيس اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي افزود: 206 نفر از مبلغات بومي در شهرستان اروميه، 130 نفر در شهرستان خوي و 45 نيز در شهرستان مياندوآب مشغول تبليغ خواهند شد.
 
وي با بيان اينكه بقيه اين مبلغان به روستاهاي بالاي 70 خانوار اعزام مي شوند، ‌افزود: در طول ماه مبارك رمضان سعي خواهد شد تا تمام مناطق استان از حضور مبلغان بهره مند شوند.
 
فخري ادامه داد: در كنار بهره گيري از اين مبلغان، از ‌روحانيون مستقر در روستاها نيز در زمينه امر تبليغ و ترويج دين مبين اسلام در جامعه استفاده خواهد شد.
 
رئيس اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي به طرح نكوداشت و بهداشت مساجد در آستانه ماه مبارك رمضان اشاره كرد و گفت: بيش از 3000 مسجد در استان آذربايجان غربي وجود دارد كه تنها 1200 مسجد از اين تعداد در طول روزهاي گذشته غبارروبي شده است؛ از اين تعداد مسجد نيز 612 مسجد در شهرها و به همت مردم محل غبار روبي شده اند.
 
وي در ادامه به طرح هاي اوقات فراغت اين نهاد نيز اشاره كرد و افزود: سازمان تبليغات اسلامي در قالب 50 هسته فرهنگي و 10بوستان معرفت، اقدام به برگزاري كلاس هاي مختلف معرفتي براي جوانان و نوجوانان كرده است.
 
فخري با بيان اينكه در اين هسته ها بيش از 7000 نفر به كارگيري شده اند،‌ گفت: 160 نفر از استادان اين هسته مبلغان اعزامي از قم هستند.
 
پربازدیدترین آخرین اخبار