کد خبر:۱۳۸۸۳۱
11 هزار لرستاني در سه ماهه اول امسال خون اهدا كردند
مدير پايگاه انتقال خون استان لرستان با اشاره به رشد 8 درصدي داوطلبان اهداي خون طي سه ماهه اول سال 90 در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از اهداي خون 11 هزار نفر از مردم لرستان طي اين مدت خبر داد.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از خرم آباد، تروند امروز در نشست خبري با اشاره به رشد هشت درصدي داوطلبان اهداي خون طي سه ماهه اول سال 90 در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از اهداي خون 11 هزار نفر از مردم لرستان طي اين مدت خبر داد و گفت: طي اين مدت نيز 9 درصد افزايش خون گيري داشتهايم.
وي با اشاره به اينكه حدود 76 درصد پلاكت مورد نياز بيمارستانهاي استاني را پاسخگو هستيم، افزود: 3343 واحد خون امسال از لرستان به خوزستان ارسال شده كه 167 درصد رشد را نشان مي دهد.
تروند بيان داشت: 47 درصد اهدا كنندگان خون در استان، اهدا كنندگان مستمر هستند كه آمار بالايي است.
مدير پايگاه انتقال خون استان لرستان با اشاره به اينكه 11 درصد اهدا كنندگان خون در استان زن و 89 درصد مرد هستند، خاطرنشان كرد: مشاغل آزاد با 42.5 درصد، كارمندان با 22 درصد و دانشجويان و زنان خانه دار هر يك 8.3 درصد بيشترين اهداي خون را در ميان اقشار مختلف استان داشتهاند.
وي گفت: 37.6 درصد اهدا كنندگان ديپلمه و 29 درصد داراي تحصيلات دانشگاهي هستند.
تروند بيان داشت: سنين بين 26 تا 30 سال 18.5 درصد و 21 تا 25 سال 17.4درصد، 31 تا 35 سال 15.9 درصد و 36 تا 40 سال 14 درصد خون اهدا كردهاند.
استمداد از مردم براي اهداي خون در ماه مبارك رمضان
مدير پايگاه انتقال خون استان لرستان ادامه داد: در ماه مبارك رمضان و فروردين ماه به دليل تعطيلات نوروز كمترين ذخاير خون را داريم، از مردم خواست تا براي جلوگيري از بروز احتمالي كمبود خون نسبت به اهداي خون در ماه مبارك رمضان اقدام كنند.
تروند تصريح كرد: نزديك به 30 درصد از خون اهدايي در استان توسط بيماران تالاسمي استفاده مي شود.
لینک کپی شد
گزارش خطا