خروج حوزه‌هاي علميه از حالت سنتي باعث ركود علمي آنها مي‌شود
آخرین اخبار:
کد خبر:۱۳۹۳۷۷
مدير فرهنگي دانشگاه آيت‌الله بروجردي لرستان:

خروج حوزه‌هاي علميه از حالت سنتي باعث ركود علمي آنها مي‌شود

مدير فرهنگي دانشگاه آيت‌الله بروجردي لرستان گفت: اگر حوزه‌هاي علميه از حالت سنتي خارج شوند، دچار ركود علمي خواهند شد.
حجت الاسلام توكلي در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» در خرم آباد، با استناد به فرموده امام راحل (ره) مبني بر اينكه حوزه هاي علميه سنتي بوده و بايد سنتي هم بمانند، گفت: اگر حوزه هاي علميه از حالت سنتي خارج شوند، دچار ركود علمي خواهند شد.

وي با اشاره به اينكه در برخي مدارس علميه آزاد بعضا دروس حوزوي به سبك دانشگاه ها ارائه مي شوند، تصريح كرد: در اين حالت طلبه حق انتخاب استاد را ندارد و از طرفي اين رويكرد مي تواند موجب تضعيف «مباحثه» كه يكي از مزيت هاي حوزه است، شود.

مدير فرهنگي دانشگاه آيت‌الله بروجردي لرستان با اشاره به اينكه طلبه در حوزه در قالب مباحثه مي تواند در يك فعاليت علمي دسته جمعي مشاركت كند و تبادل نظر و افكار صورت گيرد، گفت: رويكرد آموزشي به سبك دانشگاه باعث تضعيف مباحثه، سوق دادن طلاب به سمت مطالعات فردي، جزوات و نوارهاي كمك درسي خواهد شد كه اين اصلا به نفع حوزه نيست.
 
پربازدیدترین آخرین اخبار