کد خبر:۱۴۰۸۳۴
رويكرد تبليغاتي رسانه ملي؛
سنگ تمام ضرغامی براي قالیباف
پخش برنامههاي شهرداري تهران آن هم از شبكه سوم سيما كه سراسر كشور را تحت پوشش قرار ميدهد در شرايطي است كه شبكه پنج سيما نيز كه مختص پايتخت نشينان است همواره عملكرد شهرداري تهران را اطلاع رساني ميكند.
گروه سياسي «خبرگزاري دانشجو»؛ با نگاهي به برنامههاي رسانه ملي اين روزها به برنامههاي سفارشي بر مي خوريم كه عموما از سوي افراد و شخصيتها و گاه ارگان هاي خاصي حمايت مي شوند.
شبكه سوم سيما اخيرا در عصر روزهاي جمعه برنامه اي را در ساعات پر بيننده تلويزيون روي آنتن مي برد كه بيش از آنكه شكل برنامه آموزشي و يا مخاطب محور داشته باشد، بيشتر به تبليغات براي شهرداري تهران و برنامه هاي شهرداري در كانونهاي فرهنگي و هنري مي پردازد.
پخش برنامههاي شهرداري تهران آن هم از شبكه سوم سيما كه سراسر كشور را تحت پوشش قرار مي دهد در شرايطي است كه شبكه پنج سيما نيز كه مختص پايتخت نشينان است همواره عملكرد شهرداري تهران را اطلاع رساني مي كند.
به نظر مي رسد رويكرد تبليغاتي و درآمد محور صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران براي توليد برنامههاي خود تنها به تبليغات براي شهرداري تهران باز نمي گردد؛ چراكه در همين شبكه همواره برنامه جشنواره كيش نيز پخش مي شود كه به وضوح مي توان رويكرد تبليغاتي اين برنامه را در آن مشاهده كرد.
در حالي اين نوع برنامه ها در ساعات پربينده تلويزيون روي آنتن ميرود كه برنامهاي مانند «راز» كه محتوايي ارزشي و كارشناسانه دارد و مخاطبين بسياري را نيز به خود جذب كرده است به ساعات پاياني شب رانده شده است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.