اخطار زیستمحیطی به ۱۲ واحد صنعتی، خدماتی و درمانی گچساران
به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، امین حسینی، مدیر حفاظت محیطزیست گچساران با اشاره به اینکه یکی از شاخصهای رسیدن به توسعه پایدار، پایش واحدهای صنعتی، درمانی است،گفت:مشکلات زیستمحیطی، تهدیدی جدی برای سلامت انسان، حیاتوحش و منابع طبیعی به شمار میروند.
وی بیان کرد: برخی از بزرگترین و چالشبرانگیزترین مشکلات زیستمحیطی کمبود آب و ازبینرفتن تنوع زیستی، مدیریت پسماند و آلودگی صنایع است.
مدیر حفاظت محیطزیست گچساران تصریح کرد: بهمنظور نظارت بیشتر بر فعالیت صنایع و مراکز درمانی پایش واحدهای صنعتی خدماتی و درمانی در دستور کار این اداره قرار دارد و بهصورت مستمر انجام میشود.
حسینی عنوان کرد: در همین راستا با اجرای این طرح ۱۲ واحد خدماتی ـ صنعتی و درمانی گچساران پایش شدند که برای آنها اخطاریه زیستمحیطی صادر شد.
وی با اشاره به ثبت نتایج حاصله از پایش در سامانه جامع محیطزیست و انجام اقدامات قانونی لازم در خصوص نتایج حاصله از پایش، گفت: مطابق با قانون در پایش بعدی، چنانچه صنعتی که اخطاریه زیستمحیطی دریافت نموده ،رفع آلودگی نکرده باشد به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.
مدیر حفاظت محیطزیست گچساران ادامه داد: این واحدها شامل بیمارستان بیبیحکیمه، نرگسی،نفت، شهید رجایی و مجموعه نفتی گچساران ۱،۲،۳،۴ و بیبیحکیمه ۱ و ۲، جایگاه دفن زباله و کشتارگاه گچساران است.
حسینی اضافه کرد: حفظ محیطزیست نیازمند همکاری و تعامل مابین مردم، دستگاههای اجرایی و صنایع است.