تاکید پزشکیان و فرمانده ارتش پاکستان بر توسعه همکاری‌ها و تقویت امنیت منطقه
آخرین اخبار:
کد خبر:۱۴۲۰۲۲۸

تاکید پزشکیان و فرمانده ارتش پاکستان بر توسعه همکاری‌ها و تقویت امنیت منطقه

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان و عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان ضمن بررسی روند همکاری‌های سیاسی، امنیتی و دفاعی فی مابین، بر ضرورت ارتقای هماهنگی‌های دوجانبه در حوزه امنیت تاکید کردند.
5462

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «مسعود پزشکیان» که در رأس هیاتی عالی‌رتبه به پاکستان سفر کرده است با ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای، مناسبات دوجانبه و راهکار‌های گسترش همکاری‌های راهبردی میان تهران و اسلام‌آباد به گفت‌و‌گو و تبادل نظر پرداخت.

در این نشست، دو طرف ضمن بررسی روند همکاری‌های سیاسی، امنیتی و دفاعی، بر ضرورت ارتقای هماهنگی‌های دوجانبه در حوزه امنیت تأکید کردند.

رئیس‌جمهور پزشکیان امروز سه‌شنبه با هواپیمای ویژه «میناب ۱۶۸» (به یاد دانش‌آموزان مدرسه میناب) عازم پاکستان شد و در بدو ورود با استقبال آصف‌علی زرداری رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان وارد اسلام‌آباد پایتخت این کشور شد.

 

کد ویدیو

 

 

کد ویدیو

هواپیمای حامل هیات ایرانی از بدو ورود به خاک پاکستان با ۶ فروند جنگنده ارتش این کشور همراهی می‌شد و در بدو ورود نیز به افتخار وی و هیات ایرانی ۱۶ گلوله توپ شلیک شد.

رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به اسلام آباد، با بیان اینکه سفر به پاکستان با هدف قدردانی از تلاش‌هایی انجام می‌شود که دولت این کشور برای نهایی شدن تفاهم‌نامه میان ایران و آمریکا و پیگیری حق و حقوق ملت ایران انجام داده است، گفت: ما به دنبال اجرای کامل بند‌هایی هستیم که در چارچوب قوانین بین‌المللی و حقوق ملت ایران به امضا رسیده و در صورت تحقق این مهم، بسیاری از مشکلات منطقه کاهش یافته و دست متجاوزان و تجاوزکاران کوتاه خواهد شد.

پربازدیدترین آخرین اخبار