آتشسوزی در ارتفاعات «سیدصفی» بهمئی/فراخوان برای مشارکت مردمی در مهار حریق
به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، مهران مهربانی، جانشین رئیس ستاد بحران بهمئی اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۴ ظهر جمعه ۵ تیرماه، گزارش یک فقره آتشسوزی در منطقه «سید صفی» شهر لیکک به ستاد بحران فرمانداری این شهرستان واصل شد.
وی افزود: بلافاصله پس از دریافت گزارش، تیمهای امدادی و عملیاتی جهت ارزیابی و مهار آتشسوزی به محل حادثه اعزام شدند.
جانشین رئیس ستاد بحران بهمئی با اشاره به دشواری عملیات اطفای حریق تصریح کرد: به دلیل پوشش گیاهی منطقه و خشک بودن علفزارها، مهار آتش با کندی پیش میرود؛ با این وجود نیروهای عملیاتی و امدادی در کنار نیروهای مردمی در منطقه مستقر بوده و در حال تلاش برای مهار کامل شعلههای آتش هستند.
مهربانی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی پوشش گیاهی و شرایط جوی، از تمامی گروههای مردمنهاد، فعالان محیط زیست و مردم محلی برای کمک به مهار آتشسوزی و جلوگیری از گسترش بیشتر آن دعوت میشود.