تبدیل بندر خمیر به مرز رسمی در آینده نزدیک / رونق تجارت و اشتغال در غرب هرمزگان
آخرین اخبار:
کد خبر:۱۴۲۱۹۲۳

تبدیل بندر خمیر به مرز رسمی در آینده نزدیک / رونق تجارت و اشتغال در غرب هرمزگان

نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، بوموسی و خمیر در مجلس شورای اسلامی از تبدیل بندرخمیر به مرز رسمی در آینده نزدیک خبرداد و افزود: با فعال شدن گمرک در این منطقه، زمینه ایجاد اشتغال پایدار، رونق تجارت و توسعه اقتصادی غرب هرمزگان فراهم می‌شود.
بندر خمیر

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، فاطمه جراره، نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، بوموسی و خمیر در مجلس شورای اسلامی با اعلام آزادسازی تردد خودرو‌های پلاک منطقه آزاد قشم و کیش در سراسر استان هرمزگان، عنوان کرد: با اجرای این تصمیم، یکی از مطالبات دیرینه مردم هرمزگان پس از حدود دو دهه محقق شد و محدودیت‌های گذشته پایان یافت.

 

وی با بیان اینکه ورود خودرو‌های ایمن‌تر و باکیفیت‌تر به چرخه حمل‌ونقل استان، نقش مهمی در کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای خواهد داشت، افزود: در این طرح، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شامل تاکسی‌های شهری، مینی‌بوس‌ها، اتوبوس‌ها، کامیون‌ها، آمبولانس‌های بخش خصوصی و خودرو‌های حمل متوفی نیز پیش‌بینی شده است.

 

نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، بوموسی و خمیر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ورود خودرو‌های کم‌مصرف علاوه بر افزایش کیفیت ناوگان، موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش هزینه‌های خانوار‌های هرمزگانی خواهد شد.

 

جراره همچنین بر لزوم تسهیل ورود ماشین‌آلات عمرانی به سرزمین اصلی تأکید کرد و گفت: این اقدام می‌تواند هزینه اجرای پروژه‌های عمرانی را کاهش داده و روند توسعه استان را تسریع کند.

 

وی با اشاره به ضرورت کاهش بروکراسی اداری، خواستار همکاری مسئولان منطقه آزاد، پلیس راهور و گمرک برای تسهیل فرآیند‌ها و رفع موانع پیش روی مردم شد.

جراره تصریح کرد: امکان استفاده از خودرو‌های پلاک منطقه آزاد قشم برای همه بومیان و ساکنان هرمزگان فراهم خواهد شد که این موضوع از مطالبات جدی مردم استان بوده است.

 

وی همچنین از تبدیل بندر خمیر به مرز رسمی در آینده نزدیک خبرداد و افزود: با فعال شدن گمرک در این منطقه، زمینه ایجاد اشتغال پایدار، رونق تجارت و توسعه اقتصادی غرب هرمزگان فراهم می‌شود.

 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به وعده سه‌ساله مدیران منطقه آزاد قشم برای تکمیل پل خلیج فارس، اظهارکرد: اجرای این پروژه در کنار آزادسازی تردد خودرو‌های پلاک منطقه آزاد، جهشی در توسعه اقتصادی، حمل‌ونقل و سرمایه‌گذاری استان ایجاد خواهد کرد.

 

جراره در پایان تأکید کرد: تحقق این دستاورد‌ها حاصل همدلی و هم‌صدایی مردم هرمزگان، همراهی نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، مجمع نمایندگان و پیگیری‌های مستمر مسئولان بوده است.

پربازدیدترین آخرین اخبار