آخرین اخبار:
کد خبر:۱۴۸۹۴۴
كودكان و سالخوردگان مواظب باشند؛

پياده‌روها خط ويژه موتورسيكلت‌ها

كودكان و سالخوردگان بايد هوشيار باشند كه هيچ حقي در تردد در پياده‌روها ندارند و اولويت حركت با موتورسوارهايي است كه بدون گواهينامه در همه جهات خيابان‌ها و پياده‌روها به گشت و گذار مشغول هستند.
گروه اجتماعي «خبرگزاري دانشجو»؛ با اينكه هر از گاهي موتورسيكلت‌هايي كه در خط ويژه اتوبوس‌ها و پياده‌رو‌ها حركت مي‌كنند، توقيف شده و به پاركينگ‌ها فرستاده مي‌شوند، اما ارزاني اين وسيله و خريد راحت‌تر و قسطي آن، دوباره موتور ديگري را جايگزين موتور توقيفي مي‌كند.
 
تعداد موتورسيكلت‌ها در مسير ويژه اتوبوس و پياده‌روها آنقدر پرتردد است كه راهنمايي و رانندگي از كنترل آنها عاجز مي‌ماند؛ به طوري كه رويه اشغال پياده‌روها و خط ويژه‌ها همچنان ادامه دارد.
 
كودكان و سالخوردگان بايد هوشيار باشند كه هيچ حقي در تردد در پياده‌روها ندارند و اولويت حركت با موتورسوارهايي است كه بدون گواهينامه در همه جهات خيابان‌ها و پياده‌روها به گشت و گذار مشغول هستند.
 
با اينكه دغدغه‌هاي معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک در خصوص اين موضوع در خط‌هاي عابر پياده متبلور مي‌شود و خط‌خطي كردن تقاطع‌ها هم به همين منظور در دستور كار قرار مي‌گيرد، اما يكي نيست كه پياده‌روها را نقاشي كند تا كودكان و سالخوردگان بدانند كه بايد در كدام قسمت از پياده‌رو تردد كنند.
 
همچنين داد و هوار جبارزادگان، رئيس پليس ترافيك شهري، كه هيچ وقت از كلاه كاسكت موتورسواران عبور نمي‌كند، گفته است، در مواردی نسبت به نصب موانع عمودی به منظور عدم ورود موتورسیکلت به پیاده‌روها اقدام شده، اما با وجود تعبیه این موانع بخشی از پیاده‌روها، بویژه در محدوده مرکزی شهر تهران به محل جولان موتورسیکلت‌ها تبدیل شده است.
 
البته جبارزادگان علاوه بر تمامي عوامل انساني كه در بالاي 50 درصد تصادفات بر آن تاكيد مي‌شود، شهرداري تهران را نيز يكي از مقصران اصلي تصادفات شهري عنوان كرده و گفته است: شهرداری تهران با 100 مورد تقصیر بیشترین سهم تصادفات را داشته است.
 
تا سهم خبرگزاري‌ها در اين تصادفات اعلام نشده، بر سبيل مراقبت يادنداشت، گزارشواره، توصيف‌نامه و غيره چند سطري قلمي شد تا همه تقصيرها به پليس راه، شهرداري، استانداري، جاده‌ها، خيابان‌ها، علائم ترافيكي، خطاهاي انساني و از اين قبيل حوالت داده شود. 
 
و اما رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور اعلام كرده بود: از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه هماهنگی مابین شهرداری، آموزش و پرورش و پلیس استان‌ها برقرار شده بود تا برای اولین بار به رانندگان سرویس مدارس آموزش داده شده و همچنين ترافيك روزهاي آغازين مهر خوب مديريت شود.
 
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار