کد خبر:۱۶۸۱۹۷
احداث نيروگاه خورشيدي 20 كيلوواتي در دانشگاه شهيد چمران اهواز
معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه شهيد چمران اهواز از احداث نيروگاه خورشيدي 20 كيلوواتي در اين دانشگاه خبر داد.
دكتر عليرضا زراسوندي در گفتوگو با «خبرگزاری دانشجو» در اهواز، اظهار داشت: سال گذشته با حمايتهاي صورت گرفته از سوي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري 10 دانشگاه كشور براي احداث نيروگاه خورشيدي انتخاب شدند كه با اعلام آمادگي رسمي رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز، اين دانشگاه نيز براي اين منظور انتخاب شد.
وي افزود: پس از انجام مراحل اداري و در اختيار نهادن اعتبار لازم از سوي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، مناقصه انجام و مشاور و پيمانكار اين پروژه انتخاب شدند.
دكتر زراسوندي محل احداث اين نيروگاه خورشيدي را نزديك دانشكده مهندسي اعلام كرد و ادامه داد: خوشبختانه فاز اجرايي اين طرح با پيشرفتي قابل قبول در حال اجراست.
معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه شهيد چمران اهواز اظهار اميدواري كرد: نيروگاه خورشيدي دانشگاه علاوه بر تامين برق دانشكده مهندسي بتواند به عنوان يك سايت مطالعاتي براي دانشجويان رشتههاي مختلف و مرتبط با اين دانشكده مورد استفاده قرار گيرد.
زراسوندي ادامه داد: نيروگاه خورشيدي مذكور داراي واحدهاي كنترل و مونيتورينگ ميباشد كه ميزان برق توليدي را به صورت آنلاين (لحظهاي) گزارش ميدهد.
وي ضمن قدرداني از حمايت هاي رئيس و معاون اداري مالي دانشگاه و همچنين رئيس دانشكده مهندسي شهيد چمران اهوار از احداث نيروگاه خورشيدي 20 كيلوواتي در بهمن ماه جاری در اين دانشگاه خبر داد.
لینک کپی شد
گزارش خطا