سالانه 30 هزار نفر در ايران بر اثر ابتلا به سرطان مي‌ميرند
آخرین اخبار:
کد خبر:۱۶۹۲۰۲
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

سالانه 30 هزار نفر در ايران بر اثر ابتلا به سرطان مي‌ميرند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سالانه 30 هزار نفر بر اثر ابتلا به سرطان مي‌ميرند، سرطان را یک بیماری قابل پیش‌بینی و تاحدودی قابل درمان دانست.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، دکتر رضا سعیدی امروز در نشست خبری سرطان که در مرکز بهداشت استان خراسان رضوي برگزار شد، اظهار داشت: طبق تحقیقات سازمان جهانی سلامت، چهار و چهاردهم درصد مرگ و میر ناشی از سرطان را می‌توان با تزریق واکسن و درمان بیماری‌های عفونی کاهش داد.
 
وی در این خصوص ادامه داد: حدود یک سوم مرگ و میر ناشی از سرطان را می توان با تشخیص و پیشگیری به موقع کاهش داد.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به آمار ارائه شده در سال 87 گفت: 502 مورد سرطان پستان، 264 مورد سرطان پوست، 231 موردسرطان مری، 181 مورد سرطان روده بزرگ،170 مورد سرطان معده، 125 مورد سرطان خون، 69 مورد سرطان مغز، 58 مورد سرطان مثانه،50 مورد سرطان غدد لنفاوی در زنان و سرطان های چون معده، پوست، مری و پروستات در مردان شایع بوده است.
 
سعيدي ابراز داشت: مرگ و میرهای شناخته شده ناشی از سرطان در سطح استان 505 مورد سرطان معده،309 مورد سرطان ریه، 376 مورد سرطان کبد و 113 مورد سرطان پستان است.
 
وي خاطرنشان کرد: نظام ثبت سرطان و ارائه گزارشات آن زیر ساخت کنترل سرطان است ولی پایه اصلی آموزش های عمومی و پررنگ کردن آن جزء وظایف خطیر رسانه هاست.
 
16 هزار رابط بهداشتی در طرح سلامت و بهداشت فعالیت می کنند
 
مدیرگروه توسعه مرکز بهداشت استان خراسان رضوی نيز در اين مراسم از تحت پوشش قرار گرفتن خانوارها توسط 16 هزار رابط بهداشتی درطرح سلامت و بهداشت خبر داد.
 
دکترحسین خوبان گفت: تاپایان امسال 16 هزار رابط بهداشتی که 90 درصد آن ها را بانوان تشکیل می‌دهند، درطرح سلامت و بهداشت شرکت می کنند به طوری که هر رابط به 40 نفر رسیدگی می کند.
پربازدیدترین آخرین اخبار