کد خبر:۱۶۹۶۱۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد:
اختصاص اعتبار 14 میلیارد و 700 میلیون تومان برای پروژه های دانشگاه علوم پزشکی کرمان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت : تا پایان سال جاری 14 میلیارد و 700 میلیون تومان برای پروژه های این دانشگاه اختصاص می یابد.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از کرمان، عبدالرضا صباحی بعدازظهر امروز در حاشیه آیین افتتاح دانشکده طب سنتی و اسلامی کرمان اظهار داشت: مرکز پژوهش و کاربرد سلول های بنیادی کرمان با 760 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات معاونت ریاست جمهوری، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه پژوهشکده نوروفارماکولوژی در کرمان راه اندازی می شود، تصریح کرد: امروز و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشکده طب سنتی و اسلامی با 2 میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح شد.
صباحی با اشاره به ضرورت تاسیس دانشگاه طب سنتی و اسلامی عنوان کرد: ما درد و رنج بیماران را نتوانسته ایم، کاهش دهیم و در درمان برخی بیماری ها مانده ایم.
وی به پیشینه عظیم طب سنتی و اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: قرار دادن این طب در زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به معنی ساماندهی این طب است.
صباحی با تاکید بر ارزیابی صلاحیت ها در زمینه طب سنتی افزود: راه اندازی دانشکده طب سنتی و اسلامی فرصتی است که با متولوژی روز و همچنین یافته های گذشتتگان آشنا شویم.
وی از وجود 700 جلد کتاب مرجع در کتابخانه دانشکده طب سنتی و اسلامی کرمان خبر داد و ابراز داشت: برای راه اندازی دو رشته تاریخ و تغذیه سنتی در این دانشکده درخواست داده ایم.
صباحی با بیان اینکه آینده خوبی را برای دانشکده طب سنتی و اسلامی کرمان پیش بینی می کنیم، خاطرنشان کرد: با همکاری علمای حوزه بحث های اخلاقی در این مرکز آموزشی نهادینه می شود.
وی افزود: مرکز آموزش مهارت های بالینی کرمان با 200 میلیون تومان سرمایه گذاری به عنوان یکی از مراکز پیشرفته در ایران، بخش داخلی بیمارستان شهید باهنر کرمان با 100 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی نیز در کرمان به بهره برداری رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از راه اندازی فاز دوم کلینیک خیریه جوادالائمه شامل بخش های شیمی درمانی، آزمایشگاه پیوند، ژنتیک و مرکز مدیریت دانش بالینی کانسر با 900 میلیون ریال اعتبار در کرمان خبر داد.
صباحی بیان داشت: این مرکز اهدایی خیران استان کرمان با 2 میلیارد تومان سرمایه است که سند آن به نام دانشگاه علوم پزشکی زده شده است.
وی توسعه بخش آی سی یو بردسیر، احداث اورژانس باهنر، آی سی یوی شماره 4 بیمارستان باهنر، راه اندازی بخش ویژه بیماران مغزی شفا، آی سی سی و سی سی یو بیمارستان ولی عصر شهربابک را از دیگر پروژه هایی خواند که در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
صباحی همچنین از اختصاص 5 آمبولانس ویژه نوزادان، راه اندازی دومین دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان شفا، تکمیل اورژانس بیمارستان شهید بهشتی و احداث فاز دوم کلینیک بعثت کرمان خبر داد.
وی با قدردانی از مشارکت خیران استان کرمان در حوزه سلامت اذعان داشت: خیران در زمینه احداث کلینیک جواد الائمه، محل استقرار دانشگاه فناوری و راه اندازی کلینیک بخش زنان و زایمان در شهربابک با یک میلیارد تومان سرمایه گذاری کمک های بسیاری را انجام داده اند.
صباحی ابراز داشت: تا پایان سال جاری 14 میلیارد و 700 میلیون تومان پروژه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان افتتاح می شود.
وی از راه اندازی دانشکده طب سنتی و اسلامی، تدوین نقشه علمی، نوگشایی 16 رشته تحصیلات تکمیلی، چند مرکز تحقیقات، آزمایشگاه جامع تحقیقات، سلول های بنیادی و طب سنتی به عنوان مهمترین فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی کرمان در دولت دهم نام برد.
صباحی ابراز داشت: 19 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه درمان در دو سال گذشته در قسمت تجهیزات پزشکی هزینه شده است.
وی با بیان اینکه کرمان دومین قطب پیوند کبد ایران است، تصریح کرد: 14 مورد پیوند کبد در کرمان انجام شده است.
صباحی با بیان اینکه 95 پزشک در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بعثت کرمان به مردم خدماتی را ارائه می دهند، افزود: این کلینیک ماهانه به 40 هزار نفر با تعرفه دولتی خدمات ارائه می دهد.
وی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کرد تا در زمینه تکمیل و توسعه پردیزه و ساخت مجموعه فرهنگی نهاد رهبری و تکمیل مسجد دانشگاه علوم پزشکی کرمان، آزمایشگاه سلول های بنیادی، تاسیس دانشکده فناوری، بخش پیوند، محدودیت های نیروی انسانی و راه اندازی بیمارستان کرمان درمان به کرمان توجه شود.
وی با بیان اینکه پژوهشکده نوروفارماکولوژی در کرمان راه اندازی می شود، تصریح کرد: امروز و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشکده طب سنتی و اسلامی با 2 میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح شد.
صباحی با اشاره به ضرورت تاسیس دانشگاه طب سنتی و اسلامی عنوان کرد: ما درد و رنج بیماران را نتوانسته ایم، کاهش دهیم و در درمان برخی بیماری ها مانده ایم.
وی به پیشینه عظیم طب سنتی و اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: قرار دادن این طب در زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به معنی ساماندهی این طب است.
صباحی با تاکید بر ارزیابی صلاحیت ها در زمینه طب سنتی افزود: راه اندازی دانشکده طب سنتی و اسلامی فرصتی است که با متولوژی روز و همچنین یافته های گذشتتگان آشنا شویم.
وی از وجود 700 جلد کتاب مرجع در کتابخانه دانشکده طب سنتی و اسلامی کرمان خبر داد و ابراز داشت: برای راه اندازی دو رشته تاریخ و تغذیه سنتی در این دانشکده درخواست داده ایم.
صباحی با بیان اینکه آینده خوبی را برای دانشکده طب سنتی و اسلامی کرمان پیش بینی می کنیم، خاطرنشان کرد: با همکاری علمای حوزه بحث های اخلاقی در این مرکز آموزشی نهادینه می شود.
وی افزود: مرکز آموزش مهارت های بالینی کرمان با 200 میلیون تومان سرمایه گذاری به عنوان یکی از مراکز پیشرفته در ایران، بخش داخلی بیمارستان شهید باهنر کرمان با 100 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی نیز در کرمان به بهره برداری رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از راه اندازی فاز دوم کلینیک خیریه جوادالائمه شامل بخش های شیمی درمانی، آزمایشگاه پیوند، ژنتیک و مرکز مدیریت دانش بالینی کانسر با 900 میلیون ریال اعتبار در کرمان خبر داد.
صباحی بیان داشت: این مرکز اهدایی خیران استان کرمان با 2 میلیارد تومان سرمایه است که سند آن به نام دانشگاه علوم پزشکی زده شده است.
وی توسعه بخش آی سی یو بردسیر، احداث اورژانس باهنر، آی سی یوی شماره 4 بیمارستان باهنر، راه اندازی بخش ویژه بیماران مغزی شفا، آی سی سی و سی سی یو بیمارستان ولی عصر شهربابک را از دیگر پروژه هایی خواند که در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
صباحی همچنین از اختصاص 5 آمبولانس ویژه نوزادان، راه اندازی دومین دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان شفا، تکمیل اورژانس بیمارستان شهید بهشتی و احداث فاز دوم کلینیک بعثت کرمان خبر داد.
وی با قدردانی از مشارکت خیران استان کرمان در حوزه سلامت اذعان داشت: خیران در زمینه احداث کلینیک جواد الائمه، محل استقرار دانشگاه فناوری و راه اندازی کلینیک بخش زنان و زایمان در شهربابک با یک میلیارد تومان سرمایه گذاری کمک های بسیاری را انجام داده اند.
صباحی ابراز داشت: تا پایان سال جاری 14 میلیارد و 700 میلیون تومان پروژه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان افتتاح می شود.
وی از راه اندازی دانشکده طب سنتی و اسلامی، تدوین نقشه علمی، نوگشایی 16 رشته تحصیلات تکمیلی، چند مرکز تحقیقات، آزمایشگاه جامع تحقیقات، سلول های بنیادی و طب سنتی به عنوان مهمترین فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی کرمان در دولت دهم نام برد.
صباحی ابراز داشت: 19 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه درمان در دو سال گذشته در قسمت تجهیزات پزشکی هزینه شده است.
وی با بیان اینکه کرمان دومین قطب پیوند کبد ایران است، تصریح کرد: 14 مورد پیوند کبد در کرمان انجام شده است.
صباحی با بیان اینکه 95 پزشک در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بعثت کرمان به مردم خدماتی را ارائه می دهند، افزود: این کلینیک ماهانه به 40 هزار نفر با تعرفه دولتی خدمات ارائه می دهد.
وی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کرد تا در زمینه تکمیل و توسعه پردیزه و ساخت مجموعه فرهنگی نهاد رهبری و تکمیل مسجد دانشگاه علوم پزشکی کرمان، آزمایشگاه سلول های بنیادی، تاسیس دانشکده فناوری، بخش پیوند، محدودیت های نیروی انسانی و راه اندازی بیمارستان کرمان درمان به کرمان توجه شود.
لینک کپی شد
گزارش خطا