به گزارش خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، دکتر فرهاد نیلی دبیر دومین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت اظهار کرد: همایش دوم نسبت به همایش اول ویژگیهای خاصی دارد که از جمله آنها خاصتر بودن مباحث مطرح در این همایش نسبت به همایش اول است پس از گذشت 10 سال از شکل گیری و رشد بانکداری الکترونیکی ضرورت نشستی پیرامون آن احساس می شد و بانک مرکزی در راستای سیاستهای کلی خود اقدام به برپایی چنین همایشی کرد.
رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: حضور بخشهای گوناگون مرتبط با سیستم بانکی کشور از جمله رگولاتور مخابراتی ، رگولاتور پولی، شرکتهای خدمات دهنده و پشتیبان خدمات بانکی و دیگر ذینفعان یکی از دستاوردهای برگزاری همایش بانکداری الکترونیک است که مورد تایید و تاکید همه شرکت کنندگان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه مهمترین هدف همایش آشنایی جامعه بانکی کشور با تحولات جدید در حوزه بانکداری الکترونیک و یکسان سازی تعاریف این حوزه و معرفی الگوها و زیرساختهای ملی و بین المللی بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت است گفت: در همایش اول موفق شدیم بخشی از ذینفعان و کسانی را که مرتبط با موضوع همایش بودند در کنار یکدیگر گرد آوردیم و این موضوع اتفاقی خوبی برای شبکه بانکی و مالی کشور و باز شدن باب گفتوگو و تعامل در این زمینه بود و در این راستا در نظر داریم در دومین همایش در طول دو روز برگزاری آن موضوعات در زمینه بانکداری آینده، بانکداری هوشمند، بانکداری نزدیک، بانکداری مجازی و هوش تجاری را مطرح و مورد بررسی قرار دهیم.
رییس پژوهشکده پولی و بانکی در ادامه عنوان کرد: یکی از مهمترین بخشهای همایش کارگاههای تخصصی آن است که تعداد آن بالغ بر 20 کارگاه است که در این کارگاهها موضوعات و محورهای همایش و سایر مباحث مورد نیاز از حوزه بانکداری الکترونیکی کشور با حضور مدیران و صاحب نظران مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
نیلی گفت: ما اعتقاد داریم که بحثهای تخصصی و دامنه داری مانند آنچه در دو روز برگزاری این همایش مطرح می شود نیاز به بحث های کارشناسی دارد که باید قبلا بین شرکت کنندگان و مخاطبان همایش صورت گرفته باشد و درواقع همایش محلی برای نتیجه گیری از بحثها و یا حداقل تعیین خط و مشیهایی برای ادامه کار است.
وی افزود: هر تصمیم گیری نیازمند یک پیشینه کارشناسی و در واقع تصمیم سازی است تا بتواند در مرحله اجرا به موفقیت دست یابد.