آخرین اخبار:
کد خبر:۲۳۰۱۷۱

داستان تکراری عدم پرداخت اعتبارات متروی تهران از زبان معاون حمل و نقل شهرداری تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: داستان تکراری عدم پرداخت اعتبارات مترو در سال جاری نیز مانند هر سال تکرار شده و با وجود گذشت 348 روز از سال، مترو همچنان از اعتبارات عمرانی بی ‌بهره مانده.
داستان تکراری عدم پرداخت اعتبارات متروی تهران از زبان معاون حمل و نقل شهرداری تهران

به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی گفت: به رغم مشکلات احداث خط 3 مترو به لحاظ جنس خاک، آب‌های سطحی و محدودیت‌های اجرا، تلاش کرده­ایم تا با تمامی امکاناتمان این خط را در کم‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسانیم.

 

وی با اشاره به اضافه شدن 19 قطار جدید مترو در قالب 91 واگن یک طبقه و 24 واگن دو طبقه در سال 91 به شبکه متروی تهران، اظهار کرد: با افزودن این قطارها، روزانه 445 هزار مسافر به ظرفیت مترو اضافه شد و امسال برای نخستین بار رکورد جابه­جایی متروی تهران از مرز 3 میلیون سفر در روز عبور کرد.

 

معاون شهردار تهران با اعلام اینکه در سال تولید ملی بیشترین تولید واگن مترو در داخل کشور را داشته‌ایم، تصریح کرد: به زودی واگن‌های جدید نیز وارد خطوط مترو خواهند شد و به رغم بی ‌مهری‌های صورت گرفته توانسته‌ایم فاینانس خط 4 مترو را اجرایی کنیم.

 

تجهیز متروی تهران به «سیستم مانیتورینگ رفتار زمین»

 

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی خطوط 3 و 4 مترو به منظور تکمیل ایستگاه‌های باقی مانده این خطوط به صورت دو شیفت و با تمام سرعت و ظرفیت در دست انجام است، اصافه کرد: هم‌زمان با این خط، عملیات احداث خطوط 6 و 7 مترو نیز با استفاده از سه دستگاه پیشرفته حفاری تونل مترو موسوم به TBM در حال انجام است که 6 کیلومتر از تونل خط 6 مترو و 11 کیلومتر از تونل خط 7 مترو نیز ساخته شده‌اند.

 

تشکری هاشمی از تجهیز متروی تهران به «سیستم مانیتورینگ رفتار زمین» خبر داد و گفت: با توجه به سستی خاک داخل شهر، متروی تهران به این سیستم مجهز شده و قبل از وقوع هر گونه اتفاقی از طریق پایش و پیش‌بینی رفتار زمین و با داشتن اطلاعات لازم از طول مسیر نسبت به ایمن‌سازی نقاطی که با مشکل مواجه هستند، اقدام می‌کنیم.

 

معاون شهردار تهران با این ذکر این نکته که وقتی بخشی از مسیر مترو مسدود می‌شود به این معنا نیست که در آن مسیر اتفاقی افتاده باشد، افزود: در نقاطی که مسیر مترو مسدود می‌شود، عملیات ایمن‌سازی در دست انجام است که به عنوان نمونه در خیابان مولوی رفتار خاک صد متر به صد متر شناسایی شده و نسبت به مستحکم‌سازی مسیر اقدام می‌شود.

 

 

وی در خصوص موضوع اعتبارات متروی پایتخت اظهار کرد: داستان تکراری عدم پرداخت اعتبارات مترو در سال جاری نیز مانند هر سال تکرار شده و با وجود گذشت 348 روز از سال، مترو همچنان از اعتبارات عمرانی بی ‌بهره مانده و یک ریال اعتبار عمرانی دریافت نکرده، ضمن این که 90 درصد یارانه بلیت مترو نیز تا کنون پرداخت نشده است.

 

رئیس هیات مدیره شرکت متروی تهران در پایان با تاکید بر اینکه حق مردم تهران نیست که از اعتباراتی که قانون برای آن­ها مصوب کرده محروم نگه داشته شوند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تدبیر شهردار محترم تهران و حمایت شورای اسلامی شهر تهران، با وجود عدم پرداخت اعتبارات مترو و تمام محدودیت‌های موجود، نه تنها ساخت و ساز ایستگاه­ها و خطوط مترو نه تنها متوقف نشد بلکه با جدیت ادامه یافت و سال 91 را به طلایی‌ترین سال متروی تهران تبدیل کرد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار