کد خبر:۲۳۶۵۴۳

پیش‌بینی 14 خط ریلی در طرح جامع متروی پایتخت

معاون حمل و نقل شهرداری تهران از احداث 8 خط ریلی درون شهری، 5 خط سریع السیر و یک خط ریلی سبک خبر داد.
پیش‌بینی 14 خط ریلی در طرح جامع متروی پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در سیاست‌های اجرایی خود راهکارهایی در خصوص قیمت‌گذاری پارکینگ و سیاست‌گذاری احداث پارکینگ‌های غیر حاشیه‌ای با در نظر گرفتن محدودیت‌های ترافیکی و توسعه حمل و نقل عمومی،‌ اعمال محدودیت یا ممنوعیت پارک حاشیه‌ای و مجموعه‌ای از راهکارهای مدیریتی را در نظر گرفته‌ایم.

 

وی با اشاره به ضرورت ارتقای عملکرد و بهینه‌سازی سامانه تاکسیرانی و اصلاح این شیوه حمل و نقلی اظهار کرد: در برنامه‌ریزی جدیدمان کیفی‌سازی تاکسیرانی را مورد توجه قرار داده‌ایم و نسبت به تعیین تقاضای برآورد نهایی تعداد ناوگان مورد نیاز در جهت نیل به تاکسی استاندارد، کمیته کردن هزینه‌های تاکسی، کاهش زمان تاخیر، بهینه‌سازی مصرف سوخت و ایجاد سهولت و دسترسی حداکثری به تاکسی اقدام نموده‌ایم.


تشکری با بیان این که زیرساخت‌های ریلی درون شهری به عنوان موثرترین راه حل در کاهش مشکلات ترافیکی و زیست محیطی از اهمیت ویژه‌ای در شهرهای پیشرفته دنیا برخوردارند، تصریح کرد: این زیرساخت‌ها در جابه‌جایی سریع و مطمئن متقاضیان حمل و نقل عمومی در این شهرها سهم عمده‌ای دارند و طراحی شبکه ریلی و مسیرهای بهینه خطوط آن به نحوی که دارای بیشترین مطلوبیت باشند، اهمیت زیادی دارد.


وی با اعلام این که در بازنگری طرح جامع متروی پایتخت 5 گزینه مورد بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: در نهایت گزینه برتر شامل 8 خط ریلی درون شهری، 5 خط سریع‌السیر و یک خط ریلی سبک در سال افق طرح انتخاب شد که با تکمیل این خطوط، روزانه 5/7 میلیون جابه‌جایی توسط حمل و نقل ریلی در تهران انجام می‌شود.

 

تشکری هاشمی با تاکید بر این که در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران، مترو استخوان‌بندی اصلی سیستم حمل و نقل عمومی را تشکیل می‌دهد، گفت: در این طرح اتوبوسرانی به عنوان سامانه مکمل شبکه قطار شهری تهران دیده شده است.


وی با ذکر این که در این مطالعه، شبکه، مسیر خطوط، توقفگاه‌ها، پایانه‌ها و ناوگان‌های مورد نیاز برای سیستم اتوبوسرانی تعیین شده¬اند، افزود: علاوه بر این با در نظر گرفتن میزان تقاضا و یکپارچگی سیستم‌های حمل و نقل عمومی، مسیرهای مناسب برای احداث خطوط اتوبوسرانی تندرو نیز مشخص گردیده اند.


معاون شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: با استفاده از مجموعه‌ای از ساز و کارهای اجرایی شاهد افزایش کیفیت، ظرفیت و سرعت ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش سهم وسایل نقلیه عمومی در مجموع جابه‌جایی درون شهری هستیم و جریان ترافیک به رغم ازدیاد روزافزون انواع وسایل نقلیه، مدیریت و کنترل شده و در مجموع می¬توانیم بگوییم تهران در 8 سال گذشته به شهر حرکت و زندگی تبدیل شده است.
 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار