به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، محمد باقر قالیباف صبح امروز و در حاشیه بازدید از خط 3 مترو از میدان منیریه تا ایستگاه آزادگان، گفت: یکی از اولویتهای جدی شهر تهران حمل و نقل عمومی است که بیشترین تکیه آن نیز بر مترو است و در این زمینه جنوب شهر در اولویت کار شهرداری قرار داشته است.
وی با اشاره به ویژگی های خط 3 مترو افزود: این خط طولانی ترین خط متروی تهران است که از جنوب غرب به شمال شرق می رود و از شهرک شهید محلاتی ، ازگل ، نیاوران به اتوبان شهید صیاد شیرازی و از این مسیر به سمت رسالت ، شهید بهشتی، خیابان ولی عصر، میدان راه آهن ، پادگان قلعه مرغی سابق و در نهایت به ابتدای اتوبان جاده ساوه و به آزادگان منتهی می شود.
شهردار تهران تصریح کرد: هم اکنون بیش از 80 تا 85 درصد کار این خط انجام شده و امیدواریم 12 کیلومتر این خط بعد از عید فطر افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گیرد.
قالیباف با بیان این که خط 3 متر یکی از شاخص ترین خطوط متروی تهران است، افزود: به دلیل دسترسی شهرک های اطراف تهران به سمت مرکز و همچنین تقاطعی که این خط با خط 4، 7 و 2 دارد می تواند فرصت های زیادی را برای استفاده مسافران فراهم کند و از این رو افتتاح این خط از کارهای عمرانی مهم در این حوزه است که مردم جنوب شهر از آن بهره مند می شوند و ادامه این خط در تونل سازی به سمت نیاوران نیز به سرعت در حال اجراست، اما نیمه جنوبی این خط در اولویت قرار داشته است.
وی در ادامه با اشاره به مطالبات شهرداری در حوزه حمل و نقل از دولت اظهار کرد: دولت در روزهای پایانی خود قرار دارد و باید این بحث را با دولت آینده دنبال کنیم و امیدواریم که حتما مشکلات کمتری را داشته باشیم.
قالیباف با تاکید بر این که متوجه محدودیت های بودجهای دولت و مجلس هستیم، خاطرنشان کرد: با این وجود معتقدم موضوعاتی مانند حمل و نقل عمومی هم هزینه ها را کاهش می دهد و موضوعی اقتصادی است و هم موجب کاهش آلودگی هوا و ترافیک می شود که جزو اولویت هایی است که حتما باید در دولت آینده نیز مورد توجه باشد و امیدواریم 50 درصد سهم دولت در تامین هزینه های حمل و نقل عمومی محقق شود .
شهردار تهران تصریح کرد: روزهای سخت عملیات مترو در بخش فنی همین روزهاست چراکه خط 3 در جنوب است و مشکلاتی مانند ریزشی بودن آن ، انباره هایی که در این مسیر وجود دارد و مشکلات آب و فاضلاب و تاسیسات و امکاناتی که بیش از نیم قرن وجود داشته است و موجب ایجاد مشکلات خاص در عبور مترو از این مسیر بوده است ، در حال رفع است و فکر نمی کنیم سختی مانند خط 3 آن هم در نیمه جنوبی این خط در شهر تهران وجود داشته باشد که امیدواریم با تامین اعتبارات ، این روند با سرعت بیشتری پیش رود.