آخرین اخبار:
کد خبر:۲۴۲۳۲۱
قائم مقام شرکت بهره برداری مترو تهران:

خدماتی که در مترو ارائه می شود نزدیک به رایگان است

قائم مقام شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: این مترو از لحاظ قیمت بلیط رتبه سوم متروهای جهان را به خود اختصاص داده یعنی خدماتی که در مترو تهران ارائه می‌شود با قیمتی نزدیک به رایگان است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، مهندس عبابافی، قائم مقام شرکت بهره‌برداری مترو تهران صبح امروز در نشست خبری که در این شرکت برگزار شد اظهار داشت‌: یک سوم کشورهای دنیا مجهز به مترو هستند و 200 شهر از شهرهای بزرگ دنیا مترو دارند.
 
وی با بیان اینکه در دنیا روزانه 200 میلیون مسافر توسط مترو جابه‌جا می‌شود گفت: در خاورمیانه 500 کیلومتر به مترو اختصاص یافته که در این میان ایران از نظر طول خطوط، ایستگاه‌ها و تعداد مسافر در خاورمیانه رتبه نخست را دارد.
 
عبابافی در ادامه به برخی شاخص‌های بین المللی مترو جهان اشاره کرد و گفت: مترو تهران از لحاظ شاخص تعداد مسافر در روز رتبه دوازدهم در جهان را به خود اختصاص داده است،‌ از لحاظ تعداد ایستگاه رتبه سی و طول شبکه رتبه بیستم را دارد.
 
وی با بیان اینکه مترو تهران جزو بیست مترو برتر دنیا گفت: این مترو از لحاظ قیمت بلیط رتبه سوم متروهای جهان را به خود اختصاص داده یعنی خدماتی که در مترو تهران ارائه می‌شود با قیمتی نزدیک به رایگان است.
 
قائم مقام شرکت بهره‌برداری مترو درخصوص عملکرد این شرکت گفت: 14 سال پیش اولین قطار مترو تهران کرج تنها با یک مسافر کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر به رکورد روزی سه میلیون مسافر در طول هفته و روزانه یک میلیون مسافر در روزهای تعطیل رسیده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه در سال 91 بالغ بر 600 میلیون سفر برای تهرانی‌ها توسط مترو تهران فراهم شد گفت: ما به ازای هر سفر نیم کیلو وات انرژی مصرف کردیم که این مسئله توسط رسانه‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.
 
عبابافی سیستم حمل و نقل الکتریکی را یکی از مهم ترین مزایای مترو نسبت به سایر سیستم‌های حمل و نقلی دانست و گفت: در سیستم‌های حمل و نقل عمومی دیگر از سیستم احتراق داخلی استفاده می‌شود در صورتی که در مترو سیستم رانش از طریق الکتریسیته فراهم می‌شود.
 
وی با بیان اینکه اصلا موضوعی به نام آلودگی هوا در مترو تهران وجود ندارد گفت: وجود موتور الکتریکی درمترو میزان آلودگی را به صفر رسانده همچنین درمترو تهران ترمز به صورت غیر اصطکاکی و مغناطیسی است.
 
وی در خصوص مزایای سیستم رانش الکتریکی در مترو تهران گفت:‌ از ابتدای بهره‌وری مترو تا کنون 4 و نیم میلیارد سفر داشتیم که به ازای هر سفر نیم کیلو وات انرژی مصرف شد این بدین معناست که بیش از دو میلیارد لیتر سوخت از طریق استفاده ازمترو صرفه‌جویی شده است.
 
قائم مقام شرکت بهره‌برداری مترو در خصوص صرفه جوی زمان در مترو گفت:‌ طول سفر در مترو به یک سوم زمان معمولی در تهران می‌رسد و در ساعات پرترافیک سرعت جابه جایی درتهران ده کیلومتر در ساعت است درحالی که در مترو این سرعت به سی کیلومتر درساعت می‌رسد.
 
وی به صرفه‌جویی در بنزین و کاهش تردد مردم در سطح خیابان‌ها را یکی از مهم‌ترین مزایای مترو دانست و گفت: کاهش تردد افراد در خیابان‌ها باعث می‌شود که آنها کمتر در معرض آلاینده‌ها قرار بگیرند و بیماری‌های حاصل از آلایندگی نیز در تهران کاهش پیدا می‌کند.
 
وی درادامه بیان داشت: ‌در حال حاضر طول خطوط مترو تهران به 150 کیلومتر می‌رسد که شامل 85 ایستگاه و بیش از هزار واگن است.
 
عبابافی همچنین گفت: یک سوم خدمات مترو تهران مربوط به هفت سال اول فعالیت مترو و دو سوم این خدمات مربوط به هفت ساله دوم فعالیت مترو است.
 
(دولت رقم ناچیزی را به عنوان یارانه به مترو پرداخت کرد)
 
وی در ادامه درخصوص یارانه مترو تهران گفت‌: در سال 91 شهرداری باید 140 میلیارد و دولت نیز باید 140 میلیارد به مترو پرداخت می‌کرد شهرداری مبلغ مورد نظر را پرداخت کرد ولی دولت تنها 12 و نیم میلیارد به مترو اختصاص داد.
 
وی همچنین در خصوص کمبود قطعات یدکی گفت: ما از لحاظ تامین قطعات یدکی مشکلی نداریم فقط در خصوص قطعاتی که باید از خارج کشور وارد کنیم بحث‌های نوسانات ارز مطرح بود که حل شد.
 
عبابافی در ادامه گفت:‌ اگرچه دولت سهم خود را در خصوص یارانه بلیط مترو پرداخت نکرد اما شهرداری ازنظر تامین مالی جای دولت را پر می‌کند فقط در نوسانات ارز و انتقال پول مشکلاتی وجود داشت که در حال حاضر حل شده است.
 
وی در پاسخ به سئوالی در مورد پله برقی در خط 4 مشکل داشتیم، که 19 دستگاه پله برقی خریداری شده است در حال حاضر پله برقی در سه ایستگاه در حال نصب است.
 
وی در پایان اظهار داشت: در فاز 2، 30 واحد پله برقی سفارش داده شده است که این پله‌ها عمدتاً در جاهایی که خرابی بیشتری دارند نصب می‌شود.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار