آخرین اخبار:
کد خبر:۲۵۲۰۰۴
صبح امروز؛

خط ۸ «بی.‌ آر. تی» تهران افتتاح شد

طی مراسم ویژه‌ای، صبح امروز خط ۸ «بی.‌آر.تی» تهران رسماً افتتاح و همزمان ۱۶۱ دستگاه اتوبوس جدید دوکابین وارد خطوط اتوبوسرانی پایتخت شد.
خط ۸ «بی.‌ آر. تی» تهران افتتاح شد

به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: خط 8 بی‌آر تی که با 5 / 7 کیلومتر طول ظرف سه ماه راه‌اندازی شده، پایانه برون شهری جنوب در جنوب شهر را به پایانه درون شهری خاوران در جنوب شرق تهران متصل می‌کند.

وی افزود: این خط با خط 3 بی‌آر تی در پایانه خاوران و خط 4 بی‌آر تی در پایانه جنوب متقاطع بوده و تبادل سفر خواهد داشت و در آینده نیز خط 9 بی‌آر تی به این دو خط تبادلی اضافه خواهد شد.


تشکری هاشمی با اشاره به اینکه خط 8 بی‌آر تی علاوه بر دو ایستگاه مبداء و مقصد در پایانه جنوب و پایانه خاوران، در طول مسیر نیز 4 ایستگاه دارد، اظهار کرد: این ایستگاه‌ها در خیابان‌های فداییان اسلام و 17 شهریور و نیز شهرک‌های شاهد و شهید بروجردی واقع شده‌اند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه خط مذکور در محور بزرگراه بعثت و در محدوده مناطق 15 و 16 واقع شده، تصریح کرد: با توجه به بافت خاص جمعیتی محله‌هایی که این خط از آن‌ها عبور می‌کند، طرح سرپناه ایستگاه‌های اتوبوس بر اساس معماری اسلامی _ ایرانی طراحی شده و نمای ستون‌ها به شکل آجر و با رنگ متناسب با طرح، اجرا گردیده است.

وی با ذکر این نکته که محل سوار و پیاده شدن مسافران در ایستگاه‌ها، قوسی شکل و مقاطع ابتدایی و انتهایی آن‌ها به شکل «لا» طراحی شده، اضافه کرد: شیشه‌های سازه برای القای حس معماری اسلامی به رنگ فیروزه‌ای بوده و برای کفپوش ایستگاه‌ها نیز از اشکال 6 وجهی به عنوان یکی از ارکان معماری اسلامی _ ایرانی بهره‌ گرفته شده است.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه «حفظ ایمنی شهروندان» و «حفظ محیط زیست شهر» دو عامل اصلی در تمام طرح‌های ترافیکی است، گفت: حفظ درختان موجود در بزرگراه بعثت از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روند شکل‌گیری این خط بود که طراحی ایستگاه‌ها را با پیچیدگی‌های خاصی رو به رو کرد.

افزایش 258 هزار نفر در روز به ظرفیت جابه‌جایی ناوگان اتوبوسرانی

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه علاوه بر افتتاح خط 8 بی‌آر تی، 161 دستگاه اتوبوس جدید دوکابین نیز از امروز وارد خطوط اتوبوسرانی می‌شوند، افزود: با ورود این اتوبوس‌ها، ظرفیت جابه‌جایی ناوگان اتوبوسرانی تهران 258 هزار نفر در روز افزایش می‌یآبد که با توجه به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس، تاثیر قابل توجهی بر بهبود خدمات‌رسانی به مسافران دارد.

وی با بیان اینکه این اتوبوس‌ها به صورت کامل با پول مردم تهران خریداری شده‌اند و دولت حتی یک ریال بابت خرید آن‌ها به کمک نکرده، اظهار کرد: امیدواریم دولت آینده به موضوع توسعه کیفی و کمی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم این کلان شهر توجه کرده و آن را در اولویت اقدامات خود قرار دهد.

تشکری هاشمی با ذکر این نکته که توسعه کیفی و کمی ناوگان حمل و نقل عمومی در 8 سال گذشته باعث شده تا تهران به الگوی کلان شهرهای کشور تبدیل شود، تصریح کرد: علاوه بر این، تهران به عنوان شهری پیشرو در عرصه جهانی و با کسب افتخارات بین‌المللی، علاوه بر کسب اعتبار برای مدیریت شهری، کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نیز به اثبات رساند.

رئیس هیات مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت شهری تهران در تمام حوزه‌ها از جمله حوزه حمل و نقل و ترافیک با فعالیت جهادی از هر روز و هر ساعت فعالیت خویش به منظور ارتقای زیرساخت-های شهر و بهبود خدمت‌رسانی به شهروندان عزیر استفاده کرده و از هیچ تلاش و کوششی فروگزار نخواهد کرد. 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار