کد خبر:۲۷۰۸۳۲

علت تصادف مرگبار قم - تهران و مقصر حادثه اعلام شد

علت تصادف دو دستگاه اتوبوس در آزادراه قم - تهران در 18 شهریور که درپی آن 44 نفر از مسافران کشته و 39 نفر مجروح شدند اعلام شد.
علت تصادف مرگبار قم - تهران و مقصر حادثه اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»،  طبق اعلام کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، علت این حادثه ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه از جانب راننده اتوبوس شماره یک به علت بروز نقص فنی (دو پوست شدن و ترکیدن لاستیک) که منجر به تغییر مسیر و تجاوز کامل به چپ شده، اعلام شده است.

در این تصادف ایجاد حریق در هر دو اتوبوس پس از برخورد و باز نشدن درهای اتوبوس‌ها و نبود امکان خروج اضطراری آسان باعث افزایش تلفات و مجروحان شده است.

کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با هدف شفاف‌سازی، ایجاد دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات و دفاع از حقوق شهروندی، گزارش حادثه مرگبار تصادف دو دستگاه اتوبوس در آزادراه قم - تهران را اعلام کرده است.

این کمیسیون پس از انجام بررسی‌های دقیق و مبسوط کارشناسی در هفت کارگروه تخصصی و سه نشست کمیسیون جمع‌بندی نهایی گزارش را منتشر کرد.

کمیسیون ایمنی راه‌های کشور اعلام کرد: پیرو ابلاغ کمیسیون ایمنی کمیته‌های کارشناسی با برگزاری بیش از 25 جلسه اصلی و فرعی گزارش خود را ارائه کردند و جمع‌بندی گزارش‌ها دیروز - ششم آبان - به کمیسیون ایمنی راهها ارائه شد.

در گزارش نهایی کمیسیون ایمنی راه‌های کشور پیشنهاد شده که وزارت راه و شهرسازی نسبت به بازنگری در سرعت مجاز اتوبوس‌ها در آزادراه‌های کشور اقدام کند لذا مقرر شده کمیته‌ای با مشارکت دستگاه‌های ذیربط در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشکیل شود و تصمیم‌گیری کند.

همچنین پیشنهاد شد فعالیت‌های ایمنی و برگزاری مستمر کمیسیون‌های ایمنی راه‌های استانی به صورت ماهانه و به طور ویژه در اولویت اقدامات استانداران قرار گیرد.

در این کمیسیون مقرر شد که بیمه مرکزی ایران در زمینه تحلیل سانحه از منظر بیمه، نحوه مشارکت در امر ارتقای ایمنی حمل و نقل و همکاری با دستگاه‌های مسئول گزارش لازم را به کمیسیون ارائه کند.

گزارش کمیته‌های کارشناسی به همراه پیشنهادات برای بهبود امور در هفت محور تعیین شده توسط کمیسیون ایمنی راه‌ها، شامل نحوه اطلاع رسانی در حوادث مهم سوانح رانندگی، بررسی علل تصادف و رسیدگی به وضعیت لاستیک در کشور، بررسی وضعیت آموزش رانندگان و آموزش مسافران در زمان وقوع حوادث، ساماندهی نحوه بازرسی کنترل وضعیت ایمنی خودروهای حمل ونقل عمومی مسافری در جاده‌های کشور، تقویت وضعیت امداد و نجات، فوریت‌های پزشکی و ساماندهی سیستم اطفاء حریق در جاده‌های کشور، بررسی وضعیت ایمنی اتوبوس اسکانیا و بررسی وضعیت گاردریل‌ها در جاده‌ها می‌شود.
 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
حسيني
-
۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۸
با سلام
من يکي از اقواممو تو اين حادثه از دست دادم توقع نداشتم فقط راننده مقصر شناخته بشه .
فکر ميکنم اون چون سوخته همه تقصيرارو انداختن گردنش.
حد اقل توليد کننده اتوبوس اسکانيا بايد جريمه ميداد چون باتري کنار باک قرار داشته .
ولي خوب اينا انقدر زور دارن کسي حريفشون نميشه تازه اين همه از اين اتوبوس ها وجود داره.
حاج حسن هم اگه خودشو بکوشه نميتونه جمعشون کنه.
0
0
پربازدیدترین آخرین اخبار