به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به بهره برداری خط 9 بی آر تی گفت: پس از جداسازی مسیر که به دلیل زیر بار بودن اتوبان امام علی (ع) با تاخیر انجام می شود این خط به بهره برداری می رسد.
وی در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه چرا در اتوبوسهای شهری و تندرو سهم خانمها کمتر از آقایان است گفت: زیرا سهم سفر خانم ها و آقایان در سفرهای درون شهری برابر نیست و آقایان سهم بیشتری دارند. می توان گفت دو سوم سفرهای درون شهری را آقایان انجام می دهند. ساختار اتوبوسهای درون شهری نیز به شکلی است که چندان هم نمی توان تقسیم بندی هایش را تغییر داد.
معاون شهردارتهران ادامه داد: آقایان هم به سهم کم خود در اتوبوسها اعتراض دارند و راه حل این مشکل آن است که اعتبارات پیشبینی شده برای توسعه حمل ونقل عمومی به شهرداری ها داده شود تا با خرید اتوبوسهای جدید مشکلات مسافران کاهش پیدا کند. مشکل اصلی این است که این تعداد اتوبوسها برای شهر تهران کفایت نمیکند.
تشکری هاشمی با اشاره به زمان بهره بردای خط 9 بی آر تی گفت: در حال نصب گاردریلهای خط اتوبوس های بی آر تی اتوبان امام علی (ع) هستیم ،سکوهایش ساخته شده است و سرپناهای این خط نیز در کارگاهها در حال تولید است.
وی افزود: اتوبوسهای سری جدید ما نیز به تهران رسیده است و بعد از جداسازی مسیر که به دلیل تردد خوردو ها در این بزرگراه کمی با تاخیر انجام می شود این خط آماده سازی خواهد شد.