به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: «بزرگراه طبقاتی شهید صدر» به عنوان یکی از عظیم¬ترین پروژه¬های مدیریت شهری تهران محسوب می¬شود و با افتخار و اقتدار می-توانیم اعلام کنیم بزرگراه «صدر» در «صدر» پروژه¬های شهری کشور قرار دارد.
وی با اعلام این که با بهره¬برداری از این پروژه که حد فاصل تقاطع بزرگراه¬های شهید صدر و شهید مدرس در غرب تا تقاطع بزرگراه¬های امام علی (ع) و شهید بابایی در شرق قرار دارد، ظرفیت ترافیکی بزرگراه شهید صدر افزایش خواهد یافت، تاکید کرد: افزایش قابل توجه در ظرفیت این بزرگراه از طریق انتقال بخشی از جریان ترافیک به طبقه فوقانی آن به دست آمده است.
روانی حرکت در 8 بزرگراه پایتخت
معاون شهردار تهران با اشاره به این که دسترسی به بزرگراه شهید صدر از بلوار کاوه، خیابان قیطریه و بزرگراه امام علی (ع) ایجاد شده، اظهار کرد: به دلیل ممنوعیت عبور موتورسیکلت و خودروهای سنگین از داخل تونل نیانش، تردد این وسایل نقلیه از روی این پل هم همچون تونل مذکور ممنوع است.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که بزرگراه شهید صدر به عنوان پروژه¬ای پیشرفته و پیچیده تنها در مدت 26 ماه و در شرایط تحریم ناجوانمردانه اجرا شد، تصریح کرد: احداث این بزرگراه در چنین شرایطی کاری غیر ممکن بود که مدیریت و هدایت شهردار محترم تهران، توان نیروهای متخصص داخلی و صبوری شهروندان عزیز، این اقدام نا ممکن را امکان¬پذیر کرد.
وی با تاکید بر این که بهره¬برداری از بزرگراه شهید صدر بر جریان ترافیک 8 بزرگراه پایتخت تاثیر خواهد گذاشت و به روانی حرکت در آن¬ها کمک خواهد کرد، اضافه کرد: بزرگراه¬هایی که کارکرد آن¬ها با بهره¬برداری از این پروژه بهبود خواهد یافت، شامل بزرگراه¬های نیایش، شهید مدرس، شهید همت، شهید حکیم، رسالت، شهید زین¬الدین، یادگار امام (ره) و شهید چمران است.
کنترل لحظه¬ای بزرگراه صدر از طریق دوربین
معاون شهردار تهران با اشاره به این که سقف سرعت وسایل نقلیه عبوری بر روی این بزرگراه حداکثر 60 کیلومتر و بر روی رمپ¬های ارتباطی آن نیز حداکثر 30 کیلومتر است، اظهار کرد: طول مسیر بزرگراه و خروجی¬های آن با دوربین¬های نظارت تصویری به صورت لحظه¬ای مورد کنترل قرار می¬گیرد و هر گونه تخلف از جمله سرعت غیر مجاز در این بزرگراه ثبت می¬شود.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که دو باند رفت و برگشت بزرگراه شهید صدر 13 کیلومتر و با احتساب رمپ¬های ارتباطی به طول 4 کیلومتر جمعاً 17 کیلومتر امتداد دارد، تصریح کرد: این بزرگراه به همراه تونل نیایش دارای یک مرکز کنترل ترافیک مشترک است که مدیریت ترافیک این مجموعه را به صورت شبانه¬روزی بر عهده دارد.
وی در پایان با تاکید بر سیاست مدیریت حمل و نقل شهری بر «آرام¬سازی»، «ایمن¬سازی» و «روان¬سازی» ترافیک شهر، خاطرنشان کرد: به موازات توسعه شبکه بزرگراهی از طریق احداث بزرگراه¬ها، پل¬ها و تونل¬ها، توسعه شبکه حمل و نقل عمومی از طریق ساخت مترو و بی آر تی و توسعه شبکه حمل و نقل پاک یا غیر موتوری از طریق گسترش مسیرهای پیاده¬روی و دوچرخه¬سواری با هدف تبدیل تهران به شهری انسان محور در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.