به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، پس از پل طبقاتی صدر این دومین پروژه بزرگ شهری تلقی می شود که در سال 92 در قلب پایتخت از سوی مدیریت شهری برای خدمت رسانی بیشتر به مردم به بهره برداری می رسد.
هدف مدیریت شهری از احداث این زیرگذر، روان سازی ترافیک و جلوگیری از تداخل حرکتی خودروها با عابران پیاده عنوان شده است.
تقاطع زیر زمینی چهار راه ولیعصر در بنایی بالغ بر سه هزار و 700 متر مربع با کریدورهایی با عرض هفت متر و ارتفاع سه متر احداث شده و دارای هشت ورودی و خروجی و 18 پله برقی رفت و برگشت و دو آسانسور است.
به گفته «عظیم بابایی» شهردار منطقه 6 تهران، حدود 400میلیارد ریال اعتبار به جز تملک زمین برای احداث این تقاطع زیر زمینی هزینه شده است.
به گفته شهردار منطقه 6 تهران، در چهار راه ولیعصر (عج) در هر ساعت حدود 15 هزار عابر پیاده، شش هزارخودرو و 257 دستگاه اتوبوس بی.آر.تی عبور می کند که این حجم تردد در این تقاطع شهری، انگیزه مدیریت شهری برای ایجاد گذرگاه زیرزمینی برای پیشگیری از تداخل حرکتی خودروها و عابران شده است.
بابایی گفته است که با ایجاد گذرگاه عابر پیاده ولیعصر (عج) پیش بینی می شود روزانه 250 هزار نفر از این زیرگذر عبور و مرور کنند و این رقم با راه اندازی خط 4 مترو به 300 تا 400 هزار نفر برسد.
حجم تردد بالای عبور و مرور در این گلوگاه شهری سبب شده تا این محل برای ساخت نخستین زیرگذر عابر پیاده انتخاب شود.
مسوولان شهری از این زیرگذر به عنوان پناهگاهی امن نام می برند که در برابر زلزله های بزرگ نیز مقاومت و تدابیر بحران در آن پیش بینی شده است.
همزمان با این پروژه، 19 پروژه مهم شهری دیگر همچون مجموعه های ورزشی، سرای محلات، خانه اسباب بازی و... در منطقه 6 به بهره برداری رسید.
معمولاً تخمين ها اعداد روندتري نشون ميدن