صدرالمتالهین، حلّال اختلافات اشراقیون، مشائیون،متکلمین و عرفا/ حکمت متعالیه، نقطه تلاقی جریانات فکری اسلامی
تاریخ فلسفه اسلامی-2؛
در مکتب صدرالمتألّهین بسیاری از مسائل مورد اختلاف فلاسفه مشّاء و اشراق، یا اختلافات فلاسفه و عرفا، و یا مورد اختلاف فلاسفه و متکلمین، برای همیشه حل شده است.
تعداد نظرات: ۳
يه آشنا
-
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
جمع کردن دو نظر متناقض مسبوقيت به عدم و قدم حقيقي به چه معنا است ؟؟؟
و يا خلق لا من شيء و خلق من شيء تناقض کامل دارند اين ازقديم مورد اختلاف متکلمينو محدثين شيعه و فلسفه و تصوف بوده است جمع کردن اين دو ثبوتا محال است الا اينکه ملاصدرا از يکي دست برداته باشد .
ملاصدرا مورد انتقاد جدي بسياري از بزرگان و فقها شيعه مي باشد
انصاف اين است که يک طرفه پيش قاضي نريد
بدون نام
-
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
در حقيقت بايد گفت ملاصدرا مشکلي را حل نکرده است بلکه تصوف را با ظاهر استدلالات مشوب به مغالطه وارد شيعه کرد لذا از اين جهت ملاصدرا بايد مورد نقد جدي قرار گيرد
صدرا
-
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
در پاسخ به دو دوستي که نظر داده اند:



«فلسفه صدرالمتالهين فلسفه اي التقاطي نيست، بلکه نظام فلسفي خاصي است که هر چند روش هاي گوناگون اسلامي در پيدايش آن موثر بوده اند، خود مستقل و منسجم است»
(شهيد مطهري، کتاب فلسفه مقدماتي، صفحه 26)
بخوانيم تا بدانيم...
ارسال نظرات
captcha