آخرین اخبار:
کد خبر:۲۸۸۰۷۲
مهرمحمدی در گفت‌وگو با «خبرگزاری دانشجو»:

کسر حقوق در دانشگاه فرهنگیان عادلانه صورت می‌گیرد/ دانشگاه فضای باز سیاسی دارد

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: کسر حقوق به صورت نظام‌مند و عادلانه در این دانشگاه انجام می‌شود.

مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، گفت: دانشگاه فرهنگیان مطابق با آنچه که در قانون اساسی آمده، عمل می کند و کسر حقوق از دانشجویان مطابق قانون اساسی بیان شده است.

 
وی در ادامه با بیان اینکه دسته‌بندی‌های متفاوتی برای کسر حقوق دانشجویان تعیین کرده‌ایم، تصریح کرد: کسر حقوق از دانشجویان به صورت ناعادلانه نیست و به میزان استفاده از خدمات خوابگاهی تغییر پیدا می‌کند.
 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در مورد اینکه این دانشگاه به پادگان تبدیل نشده است، گفت: درباه این صحبت برخی رسانه‌ها که بیان کرده‌اند دانشگاه فرهنگیان همانند پادگان است باید عرض کنم که این رسانه‌ها باید وجه شباهتی بین پادگان و دانشگاه را بیان کنند؛ چون پادگان یک مفهوم چند وجهی است.
 
مهرمحمدی در ادامه افزود: اینکه دانشجویان اختیار انتخاب واحد ندارند و یا صحبت‌های دیگری که دانشجویان بیان می‌کنند، دلیلی بر اثبات این مدعا نیست که دانشگاه فرهنگیان به پادگان یا به یک دبیرستان تبدیل شده است.
 
وی با اشاره به انتخاب واحد در دوره دکتری گفت: انتخاب واحد تنها به سن و یا مقطع تحصیلی مرتبط نیست؛ چنانچه هم اکنون در تمام دانشگاه‌های کشور در دوره دکتری انتخاب واحد به صورت از پیش تعیین شده است و دانشجویان در انتخاب واحد دخل و تصرفی ندارند، اما این صحبت که در برخی از دانشگاه‌های فرهنگیان برنامه صبحگاهی اجرا می‌شود، صحبتی است که چند ماه انجام شد و ما به برخی از پردیس‌ها مراجعه کردیم و نظارت کاملی بر سیستم آموزشی انجام دادیم و من به شخصه مخالف انجام چنین اقداماتی در دانشگاه‌ها هستم.
 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه بیان کرد: من به گزارشی که در یکی از سایت‌ها در خصوص دانشگاه فرهنگیان نوشته شده بود، انتقاد دارم؛ این سایت دانشگاه فرهنگیان را همانند پادگان دیده بود، در صورتی که در دانشگاه فرهنگیان تشکل‌های اجتماعی فعال هستند و اقدامات باز سیاسی انجام می گیرد.
 
مهرمحمدی با اشاره به وضعیت حراست دانشگاه گفت: در هیچ کدام از مراکز آموزشی و پردیس‌ها حراست با دانشجویان برخوردی نداشته است و در صورتی که شواهدی مبنی بر برخورد نامناسب حراست با دانشجویان وجود داشته باشد به دانشگاه مراجعه می‌کنیم و با حراست دانشگاه برخورد می‌کنیم، اما تا کنون موردی وجود نداشته است.
 
وی تصریح کرد: حراست دانشگاه برای تامین امنیت دانشجویان فعالیت می‌کند، بنابراین در صدد ایجاد فضای امنیتی در دانشگاه‌ها نیستیم و نمی‌خواهیم با داشتن حراست در دانشگاه‌ها اضطراب و دلشوره‌ای به دانشجویان وارد کنیم.
 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برنامه آموزشی دانشجویان گفت: واحد آموزشی دانشجویان دارای برنامه‌های روش تحقیق است و همچنین استادان از دانشجویان درخواست می‌کنند که به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی توجه داشته باشند.
 
مهرمحمدی تصریح کرد: فعالیت‌های تکمیلی دانشجویان در زمینه آموزش و پژوهش است که باعث رشد فضای آموزشی دانشگاه‌ شده؛ یکی از اقداماتی که دانشجویان انجام دادند در زمینه ساخت زیردریایی بود که این زیردریایی در حوزه بین‌الملل نیز با محبوبیت مواجه شد و جایزه‌های بی‌شماری را به خود اختصاص داد.
 
وی با اشاره به فضای دانشگاه گفت: در این دانشگاه به دنبال ایجاد فضای باز سیاسی هستیم؛ فضایی که دانشجو حق انتخاب داشته باشد و به صورت فعال در حوزه‌های مختلف شرکت کند.
 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: تمام سعی ما این است که از تحمیل فشار بر دانشجو جلوگیری کنیم، اما روند حاکم در برخی مواقع این گونه نیست، البته اجبار در تمام دانشگاه‌ها وجود دارد.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
رها
-
۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۳
به به
اميدوارم اقاي رئيس
ماکه فضاي باز سياسي نديديم
اصلا
7
0
رضا
-
۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
به نظر من که اصلا عادلانه نيست
مابايد هر روزي که از خوابگاه به دانشگاه ميريم 800 تومن کرايه و نزديک يکي دو کيلومتر پياده بريم
غذامونو با ظرف يبار مصرف ميدن که تو کلاس بخوريم سلف نداريم
نمازخونه نداريم تو راهرو نماز ميخونيم
کتابخونه نداريم البته ميگن داريم ولي نيرو نيست که بازش کنيم
تو خوابگاه بايد شباي سرد با کاپشن بخابيم
هرچي بگم بازم خيلي مشکلاتو نگفتم به قول مدير مالي دانشگاه خوشحالم که شما بخش کمي از مشکلات اينجارو گفتيد
حالا ما با اين امکانات بايد مثل بقيه ي پرديس ها پول پرداخت کنيم
آقاي مهرمحمدي اينه عدالت؟
3
1
»ي نام
۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۷
رضاي عزيز منم قبول دارم اين مشکلاتو ولي وقتي تو کشور خودمون که تمام برنامه ها و بودجه هاش متمرکز متمرکزه خيلي نبايد به اين چيزا خورده بگيري
مثلا شما مدير يه مدرسه ي تازه تاسيسي که هيچ خرجي واسه تعميرش نمي خواي و من مدير يه مدرسه ي نابود شده ام که بيش تر هزينه رو بايد بدم تا سقف نياد رو سر بچه ها حالا جالب اينجاست هر سال من و شما واسه اداره ي مدرسه يه حقوق مي گيريم

تنها راهش اينه که بشه غيرمتمرکز يا لااقل نيمه متمرکز تا قسمتي عمده اي از مشکلات حل بشه
اميرکبير
-
۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۰
ما به آينده اميدواريم.......
3
0
سجاد
-
۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱
سلام ..
من با خيلي از حرفاي جناب مهر محمدي موافقم ، ولي با بعضي هاش نه .!!!
مثلا همين فضاي باز سياسي .!!!
من که نديدم اتفاق سياسي خاصي رخ بده تو دانشگاه .!
مثلا 16 آذر ( روز دانشجو ) هيچ برنامه اي نداشتيم .درحالي که شنيدم دانشگاه هاي ديگه کلي بحث و جدل سياسي اتفاق افتاده .
بقيه ي پرديس ها رو نميدونم ولي پرديس ما که فضاي نسبتا امنيتي اي داره .
کسي جرات کار دانشجويي ( اعتراض و ... ) رو نداره .
همه ميترسن اخراج بشن يا بعدا تو گزينش مورد انتقاد قرار بگيرن .!!!!
آقاي دکتر .. رسيدگي لطفا /
3
0
پرديس فاطمه الزهرا يزد
۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
ما هم همينطور....تا يه چيزي ميگي ميگن شما حقوق ميگيرين و استخدامين.
هر گونه اعتراضي برابر با زيارت روي حراست دانشگاه
پربازدیدترین آخرین اخبار