آقاجانی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، گفت: کاهش هزینه دریافتی از بیماران با افزایش تعرفه ها و ارزش واقعی خدمات تناقض و تداخلی ندارد.
وی افزود: سه جزء اصلی برای خواسته های مردم وجود دارد که شامل دسترسی، هزینه ها و کیفیت خواسته های مردم می شود، یعنی صرفاً بحث هزینه های درمانی مطرح نیست و کیفیت و دسترسی مناسب به خدمات درمانی نیز مورد نظر است.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه قیمت واقعی خدمات درمانی باید احصا شود، گفت: زمانی که صحبت از کاهش هزینه های پرداختی مردم از جیب برای تأمین سلامتی می شود، هیچ تناقضی با واقعی کردن قیمت های ندارد.
آقاجانی در ادامه گفت: واقعی کردن خدمات هیچ تناقضی با کاهش هزینه های مردم ندارد، قیمت های واقعی خدمات را باید سازمان های بیمه گر بپردازند، ولی اجرای قیمت واقعی به معنای افزایش پرداختی های مردم نیست، حتی می تواند منجر به کاهش پرداختی های مردم نیز بشود.
وی در مورد قوانین گفت: نظر وزارت بهداشت این است که قیمت خدمات ارائه شده واقعی شود و افزایش پوشش بیمه ای را نیز داشته باشیم؛ افزایش هزینه ها را باید سازمان های بیمه گر متقبل شوند که متاسفانه در این زمینه هنوز اقدامی صورت نگرفته است.
معاون وزیر بهداشت در مورد بیمه ها گفت: این موضوع که بیمه سلامت تحت پوشش و حمایت وزارت بهداشت باشد در قوانین پیش بینی نشده است و قانون و تبصره ای به این عنوان نداریم.
آقاجانی در پایان گفت: موضوعی که قانونگذاران در قانون به آن توجه ویژه ای داشته اند، تجمیع سازمان های بیمه گر است که هنوز اتفاق نیفتاده، ولی ما امیدواریم این تجمیع صورت بگیرد؛ چرا که به نفع مردم است.