امیر محبیان، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، در رابطه با عملکر رسانه ای دولت روحانی گفت: آقای روحانی که بر اساس شعار تدبیر بر سر کار آمده، باید نسبت به سایر دولت ها اهمیت بیشتری به رسانه ها بدهد.
وی افزود: از آن جهت که ایجاد تصویر مدبرانه از دولت که در عین حال به حفظ امید مردم بینجامد در چارچوب مدیریت برداشت است و مدیریت برداشت یکی از مهم ترین ابزار خود را در بین رسانه ها می جوید، باید به گونه ای با رسانه ها همکاری کرد و یا رسانه های دولت را در چارچوب یک استراتژی روشن پیش برد که بتواند به این هدف نائل آید.
محبیان در ادامه با بیان اینکه دولت باید بتواند پیوند مناسبی را بین خود و رسانه ها شکل دهد، افزود: از آنجا که سرمایه ذهنی یک دولت علاوه بر کار و فعالیت، برداشتی است که مردم از عملکرد آن دارند و این مورد در حکم اعتبار یا سرمایه سیاسی دولت به شمار می آید، بنابراین بی توجهی به این مسئله خسارات بسیار زیادی خواهد داشت.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: آن چیزی که اهمیت دارد این است که دولت بتواند هم از رسانه های منتقد و هم از رسانه های معتقدش بهره گیری کند و تصویر خودش را از همه ی وجوه مختلف در ذهن مردم سازمان بخشد.
با اشاره به مسئله انتخاب گزینشی رسانه ها برای پوشش دهی اخبار سفر های دولت بیان کرد: دولت نباید گمانش بر این باشد که رسانه های منتقد نیازی به برنامه ریزی ندارند و فقط رسانه های معتقد آن هم رسانه های دولتی در چارچوب برنامه ریزی دولت می گنجند، زیرا بخش زیادی از مردم این ذهنیت را دارند که دفاع رسانه های دولت از دولت یک امر طبیعی مثل دفاع کارمندان یک اداره از تشکیلات خودش است، و آن چیزی که اهمیت دارد این است که رقبا یا کسانی که نسبت به دولت نگاه انتقادی دارند چگونه خبرهای دولت رابه مردم انتقال می دهند.
وی در پایان گفت: اینکه دولت بتواند به درستی و به نحوی عمل کند که رسانه های منتقد هم بتوانند از او دفاع کنند یا منطق مورد نظر دولت را در جامعه بگسترانند مهم و ارزشمند است.