مسئله اتصال شهرستان پر جمعیت شهریار به شبکه ریلی کشور این روزها مبدل به پرونده ای با چند مجهول گشته؛ مجهولاتی که مسئولان این شهرستان با گفته های ضد و نقیض خود هرچه بیشتر به آن می افزایند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو» شهرستان شهریار با جمعیت بیش از نیم میلیون نفر در غرب استان تهران واقع شده است، این شهرستان نیز به جهت وسعت نسبتا کم خود همچون سایر شهرهای پر جمعیت جهان از مشکل ترافیک روزانه رنج می برد و مسئولان این شهرستان نیز بارها و بارها در گفته های جداگانه ای اتصال شهرستان شهریار به شبکه مترو پایتخت را یکی از راهکارهای کاهش حجم ترافیکی این شهرستان دانسته اند.
اما گویا اتصال شهرستان شهریار به شبکه مترو تهران آنچنان که بر می آید ساده نبوده چرا که این روزها هریک از مسئولان به نوبه خود با گفته هایی ضد و نقیض این سوال را در ذهن ساکنان این شهرستان ایجاد کرده اند که اصلا شهریار به شبکه مترو زیر زمینی پایتخت متصل خواهد شد یا خیر؟
در اینجا لازم است متذکر شویم که تا چند ماه پیش هیچ گفته ضد و نقیضی وجود نداشت و هرگاه که از مسئولان شهرستان در خصوص شبکه مترو و سرنوشت آن سوالی پرسیده می شد یکصدا می گفتند که این پرونده در دست بررسی های کارشناسانی قرار دارد و بزودی نتیجه این بررسی ها اعلام خواهد شد.
البته فراموش نشود که " حسین گروسی " نماینده مردم شهرستان شهریار در خانه ملت بارها و بارها مانع پیشه روی اتصال شهرستان ذکر شده به شبکه مترو تهران را در مناطق 17 و 18 پایتخت بیان می کرد و هربار خبر از رفع آنها و پیشرفت بررسی های کارشناسانه می داد.
این خبرهای خوش تا حدود 1 ماه پیش نیز ادامه داشت تا اینکه " محمد آیینی " مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید اندیشه در نخستین نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه در سخنانی قاطع گفت : تا کنون هیچ گونه بررسی بر روی اتصال شهرستان شهریار به شبکه مترو انجام نشده بود و این بررسی ها تازه در حال آغاز است.
این گفته خبرنگاران حاضر در جلسه را در بهتی موقتی فرو برد و آنان را با این پرسش مواجه ساخت که آیا گفته های سایر مسئولان شهرستان شهریار به ویژه نماینده این شهرستان در بهارستان و سایر مسئولان حقیقت نداشته است؟
خوشبختانه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه به این پرسش خبرنگاران نیز پاسخ داد اما پرسش وی نیز خود به نوبه ای عجیب بود چرا که وی با لحنی صریح اظهار داشت: " بنده عین حقیقت را گفته ام و برای کسب رای هیچ حرفی نخواهم زد. "
پس از همین گفته های " آیینی " بود که گفته های ضد و نقضی مسئولان به چشم خورد ، گفته هایی که مشخص نیست کدامشان برخواسته از واقعیت بوده و کدامشان فضا سازی رسانه ای است یا به قول رئیس شرکت عمران برای کسب رای به زبان جاری شده اند.
برای پاسخ به این پرسش شخصی بهتر از نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد و هیچ قاضی برتر از مردم نیز قطعا وجود نخواهد داشت بنابراین برای روشن تر شدن موضوع و دست یابی به حقیقت باید پاسخ وی به گفته های ذکر شده توسط مدیرعامل شرکت عمران اندیشه شنید که در ذیل به آنها اشاره مختصری شده است :
مسئولان ابتدا قوانین جدید را مطالعه کنند سپس به اظهار نظر بپردازند/ اتصال مترو به شهریار به تصویب دولت رسیده است
نماینده مردم شهرستان شهریار با اشاره غیر مستقیم به اظهارات اخیر مدیرعامل شرکت عمران اندیشه در خصوص پرونده مترو شهرستان شهریار بیان کرد: مسئولان ابتدا قوانین جدید کشوری در خصوص شهرک های جدید را مورد مطالعه قراردهند سپس به اظهار نظر عجولانه بپردازند.
حسین گروسی در ادامه و با تاکید بر برطرف شدن مشکلات پیشه روی اتصال شبکه مترو پایتخت به شهرستان شهریار خاطرنشان کرد : طبق گفتگوهایی که بنده با رئیس شرکت مترو تهران و سایر مسئولان مربوطه داشته ام تمامی مشکلات برطرف شده است و این پرونده زیر بررسی های دقیق کارشناسی قرار دارد.
وی در پاسخ به این پرسش که بالاخره چه زمانی مترو به شهرستان شهریار خواهد آمد گفت : نمیتوان زمان دقیقی را مشخص کرد اما آنچه که واضح است ورود خط مترو به شهرستان شهریار است چرا که هیئت وزیران این طرح را تایید کرده است.
اظهارات فوق نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی پاسخی بود غیر مستقیم به اظهارات اخیر برخی مسئولان این شهرستان و بار دیگر کلید واژه بررسی کارشناسانه را روی زبان ها انداخت اما برای ما این پرسش مطرح شده است که این بررسی ها چه میزان زمان نیاز دارد تا طرح اتصال شبکه مترو تهران به شهرستان شهریار که از قرار معلوم مورد تایید دولت نیز قرار گرفته است وارد مرحله عملیاتی شود.
البته ما شدیدا امیدواریم که طرح مترو شهرستان شهریار همچون بیمارستان 313 تخت خوابی اما خمینی این شهرستان که از زمان دولت سازندگی تا کنون باقی مانده و بدون پیشرفت به حال خود رها شده نباشد و در آینده ای نزدیک وارد مرحله عملیاتی شود زیرا حجم ترافیک موجود در خیابان های شهریار به قول سرهنگ جعفرنیا رئیس پلیس راهور غرب استان تهران به حد انفجار رسیده است.
شایان ذکر است که بار ترافیکی شهرستان شهریار تماما مربوط به عدم اتصال شبکه مترو به این شهرستان نیست و بخش عظیمی از آن مرتبط با استاندارد نبودن معابر شهریار است که بارها و بارها در گزارش های جداگانه ای به آنها اشاره شده اما تاکنون تغییری در آنها حاصل نشده است.
با عبور از این مسائل برای روشن تر شدن موضوع و به نوعی برای پایانی خوش برای پرونده مترو شهرستان شهریار به سراغ نماینده دولت یعنی فرماندار شهرستان شهریار رفتیم تا سرانجام داستان را از وی جویا شویم اما متاسفانه یا خوشبخانه وی نیز پاسخ به این پرسش را به اینده موکول کرد که امیدواریم این آینده به زودی فرا برسد.
با تمام این تفاسیر آنچه که متاسفانه مورد اهمیت قرار نمی گیرد خواسته مردم این شهرستان است که از بارترافیکی این شهرستان به سطوح آمده اند و همگی به ویژه دانشجویان و کارمندان که روزانه در مسیر بین پایتخت و این شهرستان در رفت و آمد هستند چشم انتظارند تا با اتصال شبکه ریلی کشور به این شهرستان از زمان تلف شده خود در مسیر عبور و مرور بکاهند.
در خاتمه با گوشه چشمی به آینده ای روشن امیدواریم قول های مسئولان عملی شود و به وعده های واگذار شده به خاطرات افزوده نشود.
من ساکن اندیشه هستم و روزانه 4 ساعت وقتم صرف ایاب و ذهاب با اتوبوس به تهران و برگشت از کار میشه و با توجه به این که شهریار و اندیشه و مارلیک و ملارد و سرآسیاب وصفا دشت و .... از یک جاده استفاده میکنند و سرویس دهی عمومی هم جواب گوی ساکنین این شهرکها نیست عریض کردن جاده کاری بیهوده است وبا توجه به تردد خودروهای سنگین و بارکش .. از این مسیر روز به روز ترافیک بد و بدتر میشود و راه اندازی خطوط مترو در این مسیر واقعاً لازم و ضروری به نظر میرسد ولی به شرطی که به میدان آزادی متصل نشود چون تمرکز فرودگاه و مترو و بی ارتی و ترمینال تاکسی و اتوبوس برون شهری میدان آزادی را از لحاظ ترافیک غیر قابل تحمل کرده در صورت تصمیم به راه اندازی مترو مقصد تهران ایستگاهی غیر از آزادی باشد
با سلام و خسته نباشید ساکن اندیشه هستم و مسیر هرروز منه که واقعا این مسیر طولانی از آزادی تا اندیشه خیلی خسته کننده و هوای الوده آزار دهنده هست سالها اینطور بوده والان با افزایش ماشین م مسیر ماشین های سنگین سختر هم شده لطفا به فکر مردم اندیشه فاز 1باشید انقد ترافیک این منطقه سنگین میشه غیر قابل تحمل میشه
عرض سلام وادب بنده ساکن اندیشه هستم و محل کارم تهران واقعا مسیر رفت و برگشت خیلی آزاردهنده میباشدروزی ۲ساعت وقتمان صرف ترافیک میشود خواهشمندیم چاره ای برای مترو اندیشه بکنید با تشکر
مترو لازمه هرشهریست که بتواند به مسیرهایی که به تهران وصل میشود به آسانی انجام گیرد سالهاست که ما به امید آمدن خطوط مترو به اندیشه میباشیم چون این حجم ترافیک واقعا غیر قابل تحمله وامیدوارم بالاخره به وعده ها جامه عمل بپوشانند
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.