به گزارش خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو» سید جعفر تشکری هاشمی گفت: بخش شمالی خط 3 مترو از مصلای امام خمینی (ره) تا شهرک قائم به طول 18 کیلومتر شامل 11 ایستگاه امسال به بهره برداری می رسد و 16 ایستگاه باقی مانده بخش جنوبی این خط که هفته گذشته افتتاح شد نیز در سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی ایستگاه های فاطمی و میدان حضرت ولی عصر (عج) را از ایستگاه های مهم بخش جنوبی خط 3 مترو بر شمرد و تأکید کرد: خط 7 مترو نیز به طول 12 کیلومتر شامل 10 ایستگاه از تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی تا خیابان هلال احمر در امتداد بزرگراه شهید چمران تا میدان صنعت امسال به بهره برداری می رسد.
روزی 100 متر تونل مترو در تهران ساخته می شود
معاون شهردار تهران با اشاره به این که 30 کیلومتر تونل مترو در حدود 300 روز کاری سال 93 باید ساخته شده و به این ترتیب هر روز 100 متر تونل مترو حفر خواهد شد، اظهار کرد: برای این کار باید یک شبه معجزه اتفاق بیفتد که به حول و قوه الهی و با تدابیر شهردار تهران اتفاق می افتد.
تشکری هاشمی با بیان این که برای ساخت این 30 کیلومتر خط مترو باید 3000 میلیارد تومان بابت تجهیزات واگن، ریل، تونل و ایستگاه هزینه شود، تصریح کرد: خط 6 مترو در سال 94 آماده می شود که 6 کیلومتر از 33 کیلومتر طول این مسیر ساخته شده و حفر 27 کیلومتر تونل آن باقی مانده است.
وی با تأکید بر این که نباید از برنامه های توسعه مترو در سال 94 که بسیار مفصل تر از سال 93 است عقب بمانیم، اضافه کرد: باید با تکمیل منتهی الیه شمالی خط یک مترو در میدان تجریش، سرفاصله حرکت قطارها در این خط را کاهش داده و مراحل تکمیلی پایانه شهید کلاهدوز در انتهای پیروزی را انجام دهیم تا سرفاصله حرکت قطارها در خط 4 مترو نیز کاهش پیدا کند.
متروی تهران – کرج زیرسازی می شود
معاون شهردار تهران با اشاره به این که بخش جنوبی خط 3 مترو با 6 رام قطار فعالیت می کند و در طول سال جاری نیز 11 رام قطار دیگر به این بخش اضافه خواهد شد، اظهار کرد: سرفاصله حرکت قطارها در بخش جنوبی خط 3 مترو را از 20 دقیقه فعلی به 12 دقیقه رسانده، و خط 7 مترو را نیز با 11 رام قطار با سرفاصله 20 دقیقه راه اندازی می کنیم.
تشکری هاشمی با بیان این که 14 سال از عملکرد خط 5 مترو در مسیر تهران – کرج می گذرد و این خط نیاز به زیرسازی مجدد دارد، تصریح کرد: این در حالی است که خدمات رسانی در این خط نباید متوقف شود و باید هر شب از ساعت 23 که آخرین قطار حرکت می کند، کار را شروع کنیم و تا ساعت 5 صبح که اولین قطار راه می افتد کار خود را به اتمام برسانیم.
وی در پایان با تأکید بر این که طول 46 کیلومتری ریل متروی میدان صادقیه تا گل شهر کرج باید تکه تکه جمع آوری شده و زیرسازی مجدد آنها قطعه قطعه انجام شود، خاطرنشان کرد: بازسازی مسیر تهران – کرج، علاوه بر 100 جبهه کاری است که در حال حاضر به صورت شبانه روزی در اعماق زمین های چهار گوشه پایتخت به صورت شبانه روزی مشغول به کار هستند.