دولت در اجرای مصوبه مرخصی زایمان دچار سوء تغذیه شده است
افخمی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره مصوبه دولت دهم مبنی بر مرخصی زایمان بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی گفت: دولت در اجرای این مصوبه سوء تغذیه دارد و ...
تعداد نظرات: ۱
بدون نام
-
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
جالبه، شهريور امسال همسر بنده(دبير رسمي آموزش و پرورش در مقطع متوسطه) مرخصي زايمان گرفت. قانوني که خود آقاي معاون رئيس جمهور ابلاغش را کرد. اما شش ماهه و موفق به گرفتن مرخصي 9 ماهه نشد، ولي اينجانب از جاي ديگر مرخصي دو هفته را گرفتم.
گفتيم همينه ديگه: بهمن‌ماه مشغول به کار شد تا ابتداي ارديبهشت. بالاخره بخشنامه بعد از دو ماه کارکردن آمد که مرخصي 9 ماهه شد. خوشحال از يک طرف بالاخره دو ماه هم دوماهه، ناراحت از طرف ديگر براي چي دو ماه اول را که بايد مرخصي مي‌رفت، مجاني و رايگان کار کرد. حکم و ابلاغ را هم گرفتيم.
دو هفته نشد، مجدداً از اداره تماس گرفتند مرخصي ملغي شده، برگرد اداره. دست از پا درازتر برگشت.
خداييش چند سؤال دارم:
1. آقايان مجلسي‌ها که اين قانون را تصويب کردند، چرا وقتي که مي‌دانند کارفرمايان(چه دولتي و چه غيردولتي) به بهانه بودجه از زير بار تقبل 3 ماه اضافه مرخصي برنمي‌آيند، باز آن را تصويب کرد و با اما و اگر... يا تصويب نمي‌کرد و يا اگر انجام مي‌داد براي همه؟! (خداييش تو اين مورد از آقايان نمي‌گذرم. من معناي بودجه را نمي‌فهمم يعني چه که يک سازماني پول اضافه دارد و يکي کم پس اين نظام هماهنگ. اين خدمات مديريت کشوري و ... ظاهراً همگي کشکه)
2. رهبر معظم بارها و بارها تأکيد بر تکريم معلمان و خود آقايان هر سال صحبت از تکريم مي‌کنند. ديديدم تکريم معلمان را: قانوني هم که رفت به مجلس باز ماست‌مالي شد و رد چون بودجه نداريم. ماشاءالله بودجه براي خيلي از کارهاي و همايش‌ها و هزينه‌هاي سفرها و ... فراوان داريم. به اصل تربيت نسل آينده و مدارس که مي‌رسه نداريم. چه مي‌کنه اين آموزش و پرورش
3. حقوق يک معلم با مدرک فوق ليسانس يا ليسانس در مقطع دبيرستان، به اندازه 400 تا 700 هزارتومان از بعضي از ديگر ادارات ديگر که کارمند ديپلمه آن که مشغول يک کار صرف دفتري يا تايپ است بسيار کمتر است؟ ايا اين انصاف است. خداييش اگه همين آقايان فرزندانشان معلم مي‌شدند، اين‌گونه رفتار مي‌کردند؟
4. خداييش خواهشاً روز معلم و 12 ارديبهشت را از تقويم برداريد. فکر کنم همان روال قديم که دانش‌آموزان هواي معلمان را داشتند بهتر بود. حداقل اين قدر شعار زده نمي‌شديم.(معلمي شغل انبياست. انبيا هم عليهم آلاف التحيه و السلام که دنبال پول و معيشت از راه معلمي نبودند)
5. خداييش آقايان مجلسي‌ها و دولت‌مردان، بروند يک تحقيق جامع در خصوص مصرف انرژي يک ساعت تدريس آن‌هم پيش‌دانشگاهي و يا حتي يک دبستان با ديگر شغل‌ها مقايسه کنند و در ضمن مطالعه شب، طرح سؤال، تايپ سوال و تصحيح اوراق و ... را هم کنار کارهايي که يک معلم بجز آموزش براي پرورش خلاقيت، پرورش روح و تفکر ديني بايد انجام دهد کنار هم بگذاريد. ببينيد آيا انصاف است.
اصلاً برويد آمار تدريس يک استاد دانشگاه را با يک معلم دبيرستان مقايسه کنيد کفايت مي‌کند. بعد مي‌گيم چرا فرزندانمان اين طوري شدند. چرا فرهنگمان اين طوري شد و هزينه هاي گزاف صرف فرهنگ و دين و ... مردم مي‌کنيم در حالي که حداقل 6 ساعت از عمر مفيد يک نيروي
جوان در مدارس و کلاس درس مي‌گذرد؟

و غيره و غيره و ...
ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار