به گزارش خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، تونل امیرکبیر در شرق بازار تهران، حدفاصل سه راه امین حضور تا بزرگراه امامعلی(ع) احداث شده است که این معبر زیرزمینی بعداز عبور از زیر خیابان 17 شهریور و خیابان شکوفه، تا میدان کلانتری امتداد خواهد یافت و پساز آن در تقاطع خیابان درودیان با خیابان نیکنام به دوشاخه مجزا تقسیم می شود.
بر این اساس، شاخه جنوبی از زیر خیابان نیکنام به مسیر جنوب به شمال بزرگراه امام علی(ع)متصلشده و شاخه شمالی در امتداد خیابان درودیان به مسیر شمال به جنوب این بزرگراه دسترسی دارد.
با بهره برداری از این تونل نه تنها بخشی از بارسنگین ترافیک منطقه بازار (سه راه امین حضور) به طولانی ترین بزرگراه شمالی- جنوبی پایتخت منتقل میشود بلکه با پیشبینی یک خط حمل و نقل اضطراری درجهت حرکت از بزرگراه امامعلی(ع) به سمت منطقه بازار، برای دسترسی سریع به قلب اقتصادی پایتخت در مواقع بحرانی نیز چاره اندیشی شده است.
شایان ذکر است: با زیربار رفتن تونل امیرکبیر، حجم زیادی از ترافیک منطقه بازار و معابر شریانی موجود در مناطق مرکزی پایتخت به بزرگراه امام علی(ع) هدایت شده و در بزرگراه ها و معابر مرتبط با آن توزیع می شود که درواقع ارتباط بزرگراه امامعلی (ع) با تونل امیرکبیر نفع متقابلی برای هر دو پروژه خواهد داشت.