ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی « خبرگزاری دانشجو» با بیان این مطلب گفت: بزرگراه حکیم یکی از اتوبانهایی که شرق و غرب تهران را به یکدیگر متصل میکند که بار سنگین ترافیکی را دارد و احداث تونل حکیم این بزرگراه را به بزرگراه آزادگان متصل می کند و گره ترافیکی این مسیررا باز می کند.
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: امکان تکمیل رینگ کمربندی بزرگراه های غرب تهران و ایجاد ارتباط بین امتداد بزرگراه رسالت با بزرگراه تهران – کرج از طریق پل های تقاطع های کاروانسرای سنگی 1 و 2 ، با ساخت تونل حکیم و ادامه مسیر قبلی میسر می شود .
وی افزود: این تونل دارای 2 کیلومتر مسافت است که حفاری آن به اتمام رسیده و در حال تکمیل لاینینگ ها است و بالغ بر 200 میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.
قناعتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات عمرانی پروژه تونل حکیم از مرز 78 درصد گذشته است و بر اساس زمانبندی تعیین شده و با تامین نقدینگیها این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری میرسد.
گفتنی است: تونل دو قلوی حکیم در واقع ادامه بزرگراه حکیم است که در محل پارک جنگلی چیتگر به تونل تبدیل میشود که طول این دو تونل حدود 2048 متر و ارتفاع 12٫3 متر است و همانند تونل های نیایش و امیرکبیر به صورت آب بند کامل و هوشمند احداث می شود و دارای 4 دسترسی اضطراری است.