به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، بنابر گزارش اردیبهشتماه اداره کانونهای آگهی و تبلیغاتی دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی، هماکنون تعداد کانونهای فعال در سراسر کشور به 8460 کانون رسیده است که از میان کانونهای تازه تأسیس در اردیبهشت، 45 مورد دارای مدیر مسؤول زن و 42 مورد دارای مدیر مسئول مرد هستند.
نکته قابل توجه در اردیبهشت، تمدید پروانه فعالیت 35 کانون آگهی و تبلیغاتی و صدور مجوز برای 12 کانون تازهتأسیس در استان اصفهان است که موجب شده است به رغم ماههای گذشته، بیشترین آمار صدور و تمدید ماهانه مجوز برای کانونهای آگهی و تبلیغاتی در این استان ثبت شود و استان تهران، پس از اصفهان در جداول قرار گیرد.
در دومین ماه از سال 1394، بیش از 50 درصد متقاضیان کانونهای آگهی و تبلیغاتی را جوانان تشکیل میدهند که بر این اساس،42 مدیر مسئول در رده سنی 25 تا 30 سال، 26 نفر در رده سنی 30 تا 35 سال، 9 نفر در رده سنی 35 تا 40 سال و 5 نفر نیز در رده سنی 40 تا 50 سال قرار دارند.
در ماه گذشته، بیش از 65 درصد مدیران مسؤول متقاضی تأسیس کانونهای آگهی و تبلیغاتی دارای مدرک کارشناسی بودهاند؛ بر این اساس، یک مدیرمسؤول دارای مدرک کارشناسی ارشد، 57 نفر دارای مدرک کارشناسی، 13 نفر دارای مدرک کاردانی و 16 نفر دارای مدرک دیپلم هستند.