حمید بروغنی، موسس اتاق بازاریابی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» با بیان اینکه شرکت های تولیدی برای بازاریابی نیازی به تخصص احساس نمی کنند، اظهار داشت: بنگاههای اقتصادی باید برای توسعه مدیریت بازار دیدگاههای خود را در خصوص بازاریابی تغییر داده و آن را به عنوان یک دانش تخصصی مورد توجه قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه فرآیند بازاریابی قبل از تولید آغاز می شود، تصریح کرد: بدون داشتن یک برنامه بازاریابی و برند جامع و یکپارچه به هیچ وجه در بازار امروز نمی توان موفقیتی کسب کرد.
بروغنی همچنین با بیان اینکه مشاوران بازاریابی چون فرصت کوتاهی برای اثبات خود برای جلب نظر صاحبان کسب و کار دارند برنامه های کوتاه برای فروش لحظه ای تدوین می کنند، گفت: صاحبان صنایع باید درنظر داشته باشند تا نام تجاری (برند) نسازند هیچ اتفاق خاصی در تجارت آنها رخ نخواهد داد و برای تثبیت نام تجاری خود باید برنامه های بلند مدت داشته باشند.