حمید بروغنی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به اینکه عدم آگاهی از بازاریابی مهمترین دلیل شکست در صنایع کوچک است، افزود: اغلب شرکت های کوچک بازاریابی را تبلیغ و ترفیع فروش محصول می دانند و متاسفانه توجهی به مدیریت بازاریابی و تحقیقات بازار در توسعه شرکت ندارند.
وی با تاکید بر اینکه واحد بازاریابی و تحقیقات بازار باید در صنایع کوچک ایجاد شود تصریح کرد: در صورت محدودیت مالی در صنایع کوچک برای ایجاد یک واحد بازاریابی، داشتن یک متخصص بازاریابی و تحقیقات بازار در کنار مدیرعامل برای توسعه و فروش ضروری است.
به گفته وی با توجه به جایگاه قابل توجه صنایع کوچک در اقتصاد کشور این صنایع باید از یک نظام بازاریابی قوی همگام با محیط بازار برخوردار باشند که متاسفانه پژوهش های چندانی در خصوص جایگاه بازاریابی در این صنایع نشده است تا بتوانند از راهکارهای ارائه شده در پیشرفت شرکت بهره ببرند.