عدم نظارت بر تردد مسافران در فرودگاهها ضعف بزرگي است
به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، مهندس مومني صبح امروز در مراسم امضاي تفاهم نامه مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي وزارت بهداشت و شركت فرودگاههاي كشور كه در معاونت سلامت وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: اگر چه هزينههاي گزافي براي كنترل و نظارت امور پروازي صورت مي گيرد اما بعد از پياده شدن مسافران به سلامت تردد آنها توجهي نمي شود.
وي عدم نظارت به حفظ سلامت مسافران در زمان توقف در فرودگاههاي كشور را ضعف بزرگي دانست و افزود: اگر چه تفاهم نامههايي با مراكز درماني نزديك فرودگاههاي كشور امضا شده اما در مواردي فرودگاهها با نزديك ترين مراكز درماني فاصله زيادي دارند و خدمت رساني معمولاً با تاخير صورت مي گيرد.
مومني همچنين گفت: امضاي اين تفاهم نامه اطمينان خاطري را براي مديران كشور ايجاد مي كند تا با امكانات اورژانس بيمار به مراكز درماني انتقال داده شود و در طول مسير نيز درمانهاي مقدماتي صورت گيرد.
مدير عامل شركت مادر تخصصي فرودگاههاي كشور با اشاره به حادثه زلزله بم اظهار داشت: وجود فرودگاه بم در اين شرايط اضطراري باعث شد كه نيروهاي امدادي و كمك هاي بين المللي از نخستين ساعات صبح در بم حضور يابند.
وي با بيان اينكه كتاب اطلاعات هوانوردي تمام كشورها در دسترس كشورهاي ديگر قرار دارد، گفت: درج چنين همكاري و تفاهم نامهاي در كتاب اطلاعات هوانوردي ايران باعث بالا بردن نام جمهوري اسلامي ايران در جهان مي شود./انتهاي پيام/