ظرفيت هاي صادراتي در منطقه آزاد كيش فعال شود‏
آخرین اخبار:
کد خبر:۴۶۹۰۹
رئيس سازمان توسعه تجارت ايران:

ظرفيت هاي صادراتي در منطقه آزاد كيش فعال شود‏

رئيس سازمان توسعه تجارت ايران گفت: منطقه آزاد كيش به عنوان يك فرصت براي جذب سرمايه‌گذاران ‏خارجي است و سازمان توسعه تجارت آمادگي دارد بخشي از زيرساخت‌هاي جذب سرمايه‌ را در اين منطقه ‏تقبل كند تا ظرفيت هاي صادراتي آن فعال شود.‏

به گزارش گروه اقتصادي «شبكه خبر دانشجو»، بابک افقهي در همايش طرح ملي ساماندهي روابط ‏اقتصادي، تجاري و فرهنگي ايران در حوزه خليج فارس در كيش افزود: سازمان توسعه تجارت مي تواند در ‏زمينه كاهش هزينه صادرات درمنطقه آزاد كيش و تشويق فعالان اقتصادي اقدامات مناسبي انجام دهد.‏

معاون وزير بازرگاني، كاهش هزينه‌ها در کيش را نيازمند عزمي جدي در اين زمينه دانست و گفت: اگر مي ‏خواهيم كيش پر رونق باشد بايد به كاهش هزينه‌ها در اين منطقه كمك شود.‏

وي از آمادگي سازمان توسعه تجارت ايران در دولت دهم با توسعه برنامه‌هاي خود براي فتح بازارهاي ‏جهاني و كمك به بخش خصوصي خبر داد و اظهار داشت: توانمندسازي تجار و بازرگانان و تبادل اطلاعات ‏با فعالان در منطقه كيش و همچنين حضور تجار و فعالان اقتصادي در اين منطقه نيز مي‌تواند براي رونق ‏منطقه آزاد كيش مدنظر قرار گيرد.‏

افقهي صادرات پايدار را محور توسعه كشور دانست و افزود: سال گذشته 427 ميليارد تومان براي تشويق ‏صادرات در زمينه‌هاي مختلف اعم از ايجاد زيرساخت‌ها، مشوق‌هاي صادراتي ، پرداخت يارانه و برگزاري ‏همايش‌ها، نمايشگاه‌ها اختصاص پيدا كرد.‏

وي، براي انتقال و انجام واردات كشور از منطقه كيش اعلام آمادگي و ابراز اميدواري كرد با افتتاح دفتر ثبت ‏سفارش و نمايندگي سازمان توسعه تجارت ايران در كيش همكاري‌هاي دولت تقويت مي شود.‏

معاون وزير بازرگاني کاهش هزينه فعاليت هاي تجاري را عامل موثر در رونق جزيره کيش دانست و افزود: ‏با توجه به ضرورت رويکرد صادرات با فناوري هاي بالا سازمان توسعه تجارت 5 درصد قيمت پايه اين ‏محصولات را به عنوان مشوق به صادركنندگان پرداخت خواهد كرد.‏

افقهي در نشستي با تجار و بازرگانان منطقه آزاد کيش بر ايجاد تسهيلات و زيرساخت هاي صادراتي اين منطقه ‏و تشکيل کارگروهي از تجار و بازرگانان براي بررسي و ارايه راهکارهاي توسعه صادرات اين منطقه تاکيد ‏کرد.‏


گفتني است، همايش طرح ملي ساماندهي روابط اقتصادي، تجاري و فرهنگي ايران در حوزه خليج فارس روز ‏دوشنبه 11 آبان ماه جاري در محل مركز همايش‌هاي بين‌المللي كيش آغاز به كار کرد و عصر سه‌شنبه، 12 ‏آبان ماه جاري به كار خود خاتمه داد.‏/انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار