76 درصد دانشجويان استان مرکزي در مقطع کارشناسي تحصيل مي کنند
غلامرضا فتح آبادي در گفت وگو با خبرنگار «شبکه خبر دانشجو» در اراک، اظهار داشت: 95 هزار و 132 نفر از دانشجويان شاغل به تحصيل در استان مرکزي در مقطع کارشناسي تحصيل مي کنند که 76 درصد از کل دانشجويان را تشکيل مي دهند.
وي همچنين افزود: 18،5 درصد از کل دانشجويان برابر با 3112 نفر در مقطع كارداني، پنج درصد برابر با 6553 نفر كارشناسي ارشد و 0،5 درصد برابر با 384 نفر نيز در مقطع دكتري مشغول به تحصيل هستند.
مدير کل امور اجتماعي استانداري مرکزي در ادامه خاطر نشان کرد: 5/64 درصد از دانشجويان دانشگاه هاي دولتي استان مرکزي در مقطع كارشناسي مشغول به تحصيل هستند و 29 درصد در مقطع كارداني، 5/4 درصد كارشناسي ارشد و دو درصد نيز در مقطع دكتري تحصيل مي کنند.
فتح آبادي از تحصيل 99،5 درصدي دانشجويان دانشگاه هاي پيام نور استان مرکزي در مقطع كارشناسي و 0،5 درصدي در كارشناسي ارشد نيز خبر داد.
وي گفت: در دانشگاه هاي آزاد اسلامي استان نيز 72،5 درصد دانشجويان در مقطع كارشناسي، 18 درصد كارداني، 9 درصد كارشناسي ارشد و 0،5 درصد در مقطع دكتري تحصيل مي کنند.
مدير کل امور اجتماعي استانداري مرکزي اذعان داشت: 83،5 درصد از دانشجويان مراکز علمي- کاربردي استان مرکزي درمقطع كارداني و 16،5 درصد نيز در كارشناسي مشغول تحصيل اند.
فتح آبادي در پايان بيان داشت: 50 درصد دانشجويان مؤسسات غيرانتفاعي اين استان در مقطع کارشناسي و 50 درصد ديگر نيز در مقطع کارداني تحصيل مي کنند./انتهاي پيام/