سهميه بنزين خودروهاي عمومي در آبان و آذر 88 تعيين شد
آخرین اخبار:
کد خبر:۴۷۴۱۲

سهميه بنزين خودروهاي عمومي در آبان و آذر 88 تعيين شد

نمايندگان ويژه رئيس‌جمهور در کارگروه توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت، سهميه بنزين خودروهاي عمومي براي ماه‌هاي آبان و آذر سال 1388 را تعيين کردند.

به گزارش گروه اقتصادي «شبکه خبر دانشجو»، با تصميم نمايندگان ويژه رئيس‌جمهور در کارگروه توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت و در اجراي بند (61) ماده واحده قانون بودجه سال 1388 کل کشور، سهميه بنزين خودروهاي عمومي براي ماه‌هاي آبان و آذر سال 1388 تعيين شد.

بر اين اساس، براي خودروهاي بنزيني آموزشگاه رانندگي 300 ليتر، خودروهاي دوگانه سوز آموزشگاه رانندگي 200 ليتر، خودروي بنزيني آژانس 300 ليتر، دوگانه ‌سوز آژانس 200 ليتر، تاکسي بنزيني 500 ليتر و دوگانه‌سوز CNG-LPG معادل200 ليتر، خطي بين شهري بنزيني 750 و دوگانه سوز 500 ليتر، مسافربر شخصي بنزيني 300 و مسافربر شخصي دوگانه‌سوز 200 ليتر، وانت نوع 1بنزيني200 و وانت نوع1 دوگانه‌سوز100 ليتر، وانت نوع 2 بنزيني400 و وانت نوع 2 دوگانه‌سوز200 ليتر، کاميونت بنزيني400 و کاميونت دوگانه‌سوز200 ليتر، دستگاه‌هاي عمومي بنزيني 100 ليتر و دستگاه‌هاي عمومي دوگانه‌سوز 100 ليتر سهميه تعيين شده است.

بر همين اساس، سهميه سوخت تاکسي‌هاي بنزين سوز متناسب با گروه‌بندي شهري که از جانب کارگروهي متشکل از نمايندگان ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت و وزارتخانه‌هاي نفت و کشور تعيين مي‌شود، حداکثر (500) ليتر در ماه خواهد بود.

بر اساس اين مصوبه، قيمت هر ليتر بنزين سهميه‌اي معمولي (1000) ريال و سوپر (1500) ريال تعيين و قيمت هر ليتر بنزين آزاد معمولي (4000) ريال و سوپر (5400) ريال تعيين شده است.

گفتني است،بر اساس اين مصوبه، به خودروهاي شخصي توليد داخل با حجم موتور بيش از (2000) سي سي و خودروهاي واردات با حجم موتور بيش از (13.00) سي‌سي، سهميه بنزين تعلق نمي‌گيرد و دستگاه‌هاي دولتي و نيروهاي مسلح مجاز به استفاده از بنزين سهميه‌اي نمي‌باشند.

لازم به ذكر است، دستگاههاي اجرايي مربوط از قبيل وزارتخانه‌هاي کشور و راه و ترابري موظفند از هرگونه افزايش قيمت خدمات حمل و نقل پيشگيري کنند./انتهاي پيام/ 

پربازدیدترین آخرین اخبار