آموزش همگاني براي پيشگيري از شيوع آنفلوانزاي نوع A از اولويتهاي دانشگاه علوم پزشكي ايلام است
به گزارش خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» از ايلام، بهزاد بدخش ديروز در نشست اعضاي ستاد بحران استان كه در سالن جلسات استانداري ايلام تشكيل شد، با اشاره به نحوه سرايت بيماري آنفلوانزاي نوع A اظهار داشت: با توجه به اينكه اين بيماري از طريق قطرات تنفسي انتقال پيدا مي كند، رعايت مسائل بهداشتي از جمله شست و شوي دست ها براي مقابله با شيوع اين بيماري ضروري است.
وي ادامه داد: افزون بر اين، با عنايت به اينكه ويروس بيماري آنفلوانزاي نوع A بر روي سطوح مختلف تا حدود شش تا هشت ساعت زنده مي ماند و با ماليدن دست به چشم، بيني يا دهان بيماري منتقل مي شود، بنابراين بايد از تماس دست هاي آلوده به اعضاي تنفسي جلوگيري كرد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي استان ايلام اضافه كرد: شست و شوي مكرر دست يكي از مهم ترين راه هاي پيشگيري از شيوع اين بيماري است.
بدخش از دستگاه هاي اجرايي استان ايلام خواست در اجراي طرح ها و برنامه هاي تدوين شده دانشگاه علوم پزشكي در راستاي مقابله با شيوع بيماري آنفلوانزاي نوع A، با اين دستگاه اجرايي در استان همكاري لازم را داشته باشند.
اخباري، معاون امور عمراني استانداري ايلام نيز در اين نشست گفت: گروه پرخطر بيماري آنفلوانزاي نوع A توسط كارشناسان و پزشكان اين استان در مناطق مختلف و شهرستان هاي تابعه استان شناسايي شده اند.
وي با اشاره به اينكه گروه هاي پرخطر بيماري آنفلوانزاي نوع A شناسايي شده توسط كارشناسان شامل خردسالان، سالمندان بالاي 60 سال، بيماران خاص و زنان باردار هستند، گفت: بر اين اساس بايد دستگاه هاي مرتبط با موضوع، نسبت به تقسيم بندي گروه ها و افراد پرخطر در استان ايلام اقدام كنند.
معاون امور عمراني استانداري ايلام با اشاره به اينكه شناسايي افراد پرخطر در معرض بيماري آنفلوانزاي نوع A، از شيوع اين بيماري در مناطق مختلف استان جلوگيري مي كند، تصريح كرد: ما از مردم مناطق مختلف و شهرستان هاي تابع استان ايلام مي خواهيم بيماري آنفلوانزاي نوع A را جدي بگيرند./انتهاي پيام/