عزم و اراده‎ ‎دولت در زمينه نوسازي بافت‌هاي فرسوده راسخ است
آخرین اخبار:
کد خبر:۴۷۶۵۶
معاون‎ ‎وزير مسکن و شهرسازي:‏

عزم و اراده‎ ‎دولت در زمينه نوسازي بافت‌هاي فرسوده راسخ است

معاون‎ ‎وزير مسکن و شهرسازي گفت: نوسازي و بهسازي بافت‌هاي فرسوده نياز به عزم‎ ‎جدي و تصميم ‏مسئولان ذيربط، بخش خصوصي و مردم دارد که عزم و اراده دولت در‎ ‎اين زمينه راسخ است‎. 

به گزارش گروه اقتصادي «شبكه خبر دانشجو»، صادقي در دهمين نشست مديران بافت‌هاي فرسوده‎ ‎کلانشهرهاي کشور در تهران گفت: دولت در اين خصوص چهار هزار و 500 ميليارد‏‎ ‎ريال تسهيلات براي ‏احداث واحدهاي مسکوني در بافت‌هاي فرسوده اختصاص داده‎ ‎است که با احتساب 1500 ميليارد ريال قبلي ‏اين رقم به شش هزار ميليارد ريال‏‎ ‎مي‌رسد

وي افزود: همچنين مجوز انتشار اوراق مشارکت به مبلغ دو هزار ميليارد‎ ‎تومان براي شهرداري‌هاي مراکز ‏استان و کلانشهرها در نظر گرفته شده است که‎ ‎مي‌تواند تحولات بسيار بزرگي در بافت‌هاي فرسوده ايجاد ‏کند

صادقي خاطرنشان كرد: هم اکنون ما 2 هزار و 700 ميليارد تومان گردش مالي در‏‎ ‎بافت‌هاي فرسوده داريم ‏که شامل اعتبارات اندک دولتي، سرمايه هنگفت مردم و‎ ‎مديريت بافت يا زمين است.

معاون‎ ‎وزير مسکن و شهرسازي افزود: در مجموع 2 کار اصلي بايد انجام شود تا شاهد تحول گسترده و‏‎ ‎عظيم در بافت‌هاي فرسوده باشيم ‏که يکي مشارکت پايدار مردم و ديگري مديريت‎ ‎بهينه زمين يا بافت‌هاي فرسوده است

وي در ادامه گفت: امروزه بافت‌هاي فرسوده‎ ‎تهديد جدي براي پايداري شهرهاي ‏کشور است و مساحت بافت‌هاي فرسوده تا کنون‎ ‎‏60‏‎ ‎هزار هکتار برآورد شده است. 

صادقي افزود: جمعيتي که در اين مساحت از بافت‌هاي فرسوده زندگي مي‌کنند‎‎حدود 12 ميليون نفر هستند و ‏حدود 16 هزار هکتار از اين بافت‌هاي فرسوده‏‎ ‎مربوط به کلانشهرهاست که جمعيتي معادل بيش از سه و نيم ‏ميليون نفر در آنجا‎ ‎زندگي مي‌کنند

معاون‎ ‎وزير مسکن و شهرسازي گفت: در کل 40 درصد از ساکنان بافت‌هاي فرسوده کشور در‎ ‎کلانشهرها هستند و اين موضوع ‏مسئوليت ما را براي بهبود وضعيت بافت‌هاي‎ ‎فرسوده بيشتر مي کند

وي افزود: بافت هاي فرسوده هرچند تهديدي براي پايداري شهرها هستند؛ اما مي‌توان با مديريت زمين آن ‏را به قابليت تبديل کرد.

صادقي به برنامه‌هاي دولت دهم در شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري‎ ‎ايران اشاره کرد و افزود: ‏تهيه طرح حمايت از بهسازي و نوسازي بافت‌هاي‎ ‎فرسوده با مشارکت نمايندگان مجلس و شهرداري‌ها، ‏تدوين سند ملي راهبردي،‎ ‎بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده در مراجع ذيربط و تهيه قانون جامع، تقويت‎ ‎و نهادينه‌سازي فرايند بهسازي، توانمندسازي سکونت‌گاه‌هاي غيررسمي و بافت‌هاي حاشيه‌اي و همچنين ‏ايجاد صندوق هاي سرمايه‌گذاري از جمله اين برنامه هاست

معاون وزير مسکن و شهرسازي همچنين به تأمين کنندگان منابع مالي بهسازي بافت هاي‎ ‎فرسوده اشاره کرد و گفت: دولت ‏‏(وزارت مسکن و شهرسازي) به عنوان سياست‌گذار‎ ‎‏10‏‎ ‎درصد، شهرداري به عنوان بسترساز 15 درصد، ‏نظام بانکي در قالب اعطاي‎ ‎تسهيلات به عنوان مشارکت کننده 45 درصد و مردم نيز به عنوان مجري طرح ‏‏30‏‎ ‎درصد تأمين کننده منابع مالي بهسازي بافت‌هاي فرسوده هستند./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار