منشا بروز برخي آسيبهاي اجتماعي ضعف باورهاي اعتقادي است
به گزارش خبرنگار «شبکه خبر دانشجو» از اراک، ابوالقاسم نصراللهي ظهر ديروز در سمينار دو روزه بررسي آسيبهاي اجتماعي در دانشگاه آزاد اسلامي اراك اظهار داشت: جهل و علم بيايمان يكي از علتهاي اساسي آسيبهاي اجتماعي و كجرويهاي اخلاقي است.
معاون سياسي ـ امنيتي استاندار مركزي گفت: برنامهريزي مطلوب، جامع و منسجم براي جلوگيري از بروز آسيبهاي اجتماعي يک امر ضروري است، بنابراين آسيبهاي اجتماعي و وجود بسياري از مسائل، مشكلات و گرفتاريهاي امروز جامعه ناشي از عدم مقاومت مسئولان امر و كساني است كه در معرض آسيبهاي اجتماعي قرار دارند.
وي علم جهت دار، ايمان و عمل صالح را از ويژگيهاي خاص در راستاي تحقق اهداف كاهش آسيب ذكر و تصريح کرد: نبايد فضاي بررسي آسيبهاي اجتماعي محدود شود؛ چرا که دشمن با به ضعف كشاندن باورهاي انسان، او را دچار آسيب و بحران ميكند.
غلامرضا فتحآبادي، مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري مركزي نيز در ادامه اين سمينار دو روزه با اشاره به اينكه توسعه نظام آموزش عالي به عرصههاي اجتماعي تاثير بسزايي در كاهش آسيبهاي اجتماعي داشته است، افزود: انسانها در بدو تولد مجرم نيستند و خانواده و جامعه تاثيرات بسزايي در بروز ناهنجاريهاي فردي دارند.
دکتر عباس ملك حسيني، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اراك نيز در اين مراسم گفت: آموزش و سواد مهمترين علت در كاهش آسيبهاي اجتماعي است.
وي رفع نابرابريهاي اجتماعي را شعار انقلاب عنوان و تصريح کرد: 39 درصد از افراد آسيب ديده اجتماعي تحصيلات ابتدايي و 30 درصد از اين افراد تحصيلات راهنمايي داشتهاند./انتهاي پيام/