معرفي دانشجويان نمونه دانشگاه اصفهان به وزارت علوم
آخرین اخبار:
کد خبر:۴۸۱۵۱

معرفي دانشجويان نمونه دانشگاه اصفهان به وزارت علوم

اسامي دانشجويان نمونه دانشگاه اصفهان جهت بررسي و انتخاب دانشجوي نمونه كشوري به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ارسال شد.

به گزارش گروه علمي و آموزشي «شبکه خبر دانشجو»، شيراوند، كارشناس امور فرهنگي دانشگاه اصفهان با اعلام اين خبر اظهار داشت: آيين نامه انتخاب و معرفي دانشجويان نمونه در سال 87 از طرف قائم مقام معاون دانشجويي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري براي دانشگاه هاي كشور ارسال شد.

وي ادامه داد: هدف از برپايي اين طرح، شناسايي نخبگان دانشگاهي در مقاطع مختلف تحصيلي و ايجاد انگيزه و رقابت سالم در بين دانشجويان و تقدير از برترين هاي علمي و پژوهشي در دانشگاه هاي كشور بوده است.

شيراوند ضمن اشاره به عدم تغيير آيين نامه جديد انتخاب دانشجوي نمونه افزود: آيين نامه فعلي به منظور شناخت و معرفي دانشجويان نمونه تقريبا مشابه آيين نامه سال گذشته است؛ البته اين آين نامه تمامي ابعاد يك دانشجوي نمونه را مورد سنجش قرار نمي دهد.

كارشناس امور فرهنگي دانشگاه اصفهان ر پاسخ به معيارهاي نمونه بودن دانشجويان گفت: كسب 50 درصد امتياز در زمينه هاي علمي، آموزشي، پژوهشي و فرهنگي از جمله معيارهاي نمونه بودن در اين طرح است كه البته احراز شرايط اخلاقي و شئونات اسلامي نيز از اصول اوليه اين انتخاب بوده است.

وي بر چگونگي روند انتخاب دانشجويان نمونه در دانشگاه تاكيد كرد و گفت: طبق آيين نامه بايد ابتدا دانشجو به امور دانشجويي دانشكده خود مراجعه کند و با دريافت فرم تقاضانامه و تكميل مدارك و اطلاعات خواسته شده، مجددا مستندات خود را به سرپرستي امور دانشجويي دانشكده مربوطه تحويل دهد.

شيراوند ادامه داد: مدارك ياد شده بايد به منظور بررسي و معرفي دانشجويان واجد شرايط در هر دانشگاه يا دانشكده در ستادي با عنوان ستاد اجرايي انتخاب دانشجوي نمونه در دانشگاه يا دانشكده، متشكل از معاونان دانشجويي و فرهنگي، مدير امور شاهد و ايثارگران و معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه و به رياست معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه تشكيل، و پس از بررسي و ارزيابي، پرونده سه نفر اول در هر مقطع كه حداقل 50 درصد امتياز آيين نامه مربوطه را كسب کرده باشند، به وزارتخانه هاي متبوع ارسال شود.

كارشناس امور فرهنگي دانشگاه اصفهان در ادامه سخنان خود تصريح كرد: ضمنا اين ستاد در خصوص امتياز بخش شئونات دانشجويان تصميم گيري مي کند که مرجع رسيدگي به امتياز بخش هاي علمي، فرهنگي و شئونات دانشجويي به ترتيب بر عهده معاونت هاي آموزشي، پژوهشي و دانشجويي- فرهنگي دانشگاه است.

وي گفت: پس از رسيدگي به امتيازات در دانشگاه، در هر يك از وزارتخانه هاي مربوط ستاد مركز انتخاب دانشجوي نمونه تشكيل، و با تعيين هيئت هاي داوري، نسبت به بررسي پرونده هاي واصله اقدام مي شود و در پايان اسامي دانشجوياني كه حائز بالاترين امتيازات هستند را به ستاد هماهنگي معرفي دانشجوي نمونه اعلام مي کنند.

خاطرنشان مي شود، اسامي دانشجويان برگزيده دانشگاه اصفهان در مقطع كارشناسي پرنياز سجاديان، مجتبي بابايي، احد خليل نژاد زين آبادي؛ در مقطع كارشناسي ارشد عاطفه حيرت، سهيلا آبيار، محمدرضا باتواني و در مقطع دكتري مرضيه مختاري پور، امير قمراني، فردين محمدابدالي و اعظم مرادي است./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار