دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه يكي از دانشگاههاي تيپ 1 كشور شد
به گزارش خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» از كرمانشاه، دكتر نوري زاد ديروز 23 آبان ماه در نشست خبري با عنوان «دانشگاه و رسانه» كه در دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه برگزار شد، ضمن گراميداشت سالروز بزرگداشت آيت الله محمدحسين طباطبايي توضيحاتي در خصوص آنفلوانزاي خوكي ارائه كرد.
وي با بيان سابقه تاريخي بيماري آنفلوانزاي خوكي، آن را نوعي بيماري ويروسي معرفي كرد و گفت: نام اين بيماري واژهاي ايتاليايي به معناي «تاثير ستارگان» است كه افراد دچار نقص ايمني، بارداران، افراد مرتبط با بيماران، سالمندان و بيماران ريوي براي ابتلاي به اين بمياري مستعدتر هستند.
نوري زاد تصريح كرد: در استان كرمانشاه 35 نفر به اين بيماري مبتلا شدهاند كه همگي بهبود يافتهاند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه گفت: امسال دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه در چهلمين سال تاسيس خود توانست در بين 42 دانشگاه كشور، جزو دانشگاههاي تيپ 1 كشور شود و اين در حالي است كه تنها 9 دانشگاه در اين ميان توانستهاند به اين مقام نائل شوند كه اين امر از نظر رتبه بندي علمي، اعتبارات و سرانه متعلقه به دانشگاه و تقسيم بنديهاي كشور بسيار مهم است.
وي در خصوص پروژه هاي عمراني دانشگاه افزود: 24 ميليارد تومان هزينه به اين بخش اختصاص يافته كه از آن جمله ميتوان به راهاندازي مركز پيوند مغز استخوان در آينده نزديك، ساخت و احداث بيمارستاني عظيم جايگزين بيمارستان امام خميني و معتضدي، ساماندهي بخش هاي درماني سرپايي در كل منطقه، ساماندهي جديد دو كلينيك حاج دايي ديابت، راه اندازي سومين بخش از آنژيوگرافي بيمارستان امام علي و افتتاح مركز باروري و ناباروري معتضدي و بيمارستان دكتر محمد كرمانشاهي اشاره كرد.
لازم به ذكر است، دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه تنها دانشگاهي است كه در غرب كشور توانسته به مقام تيپ 1 نائل شود./انتهاي پيام/