به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی اصغر فانی در مراسم امضای تفاهم نامه با دانشگاه جامع علمی کاربردی که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه معتقدیم اگر بتوانیم آموزش و پرورش را با سایر دستگاههایی که به نحوی میتوانند مکمل فعالیتهایش باشند متصل کنیم میتوانیم ماموریتهای آموزش و پرورش را بهتر به نتیجه برسانیم.
وی ادامه داد: در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم آموزش و پرورش پنج سیاست اصلی را در دستور کار خود قرار داد که ازجمله آنها توسعه مشارکتهاست. در همین راستا تفاهم نامههای مختلفی را با دستگاههای دیگر به امضاء رساندهایم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تربیت تکنیسین یکی از خلاءهای امروز جامعه کار و نیروی انسانی موجود در بازار است گفت: در بخش تکنیسین با کمبود نیرو مواجهیم و شاید یکی از دلایل رونق نگرفتن بازار اشتغال عدم وجود نیروی کار ماهر باشد. دانشگاه جامع علمی کاربردی اهدافی را دنبال میکند که از جمله آنها همین تربیت تکنیسین است.
فانی افزود: اگر همبستگی بین آموزش و پرورش و دانشگاه علمی کاربردی افزایش یابد به این معنا که آموزشهای دانشگاه جامع در ادامه اموزشهای شاخه کار و دانش قرار بگیرد، یقینا خروجیهایی خواهیم داشت که میتوانند در بازار کار موثر باشند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از مهرماه سال 95 نخستین گروه دانش آموزان فنی و حرفهای با هدف گذاری آموزش سه ساله وارد نظام آموزشی می شوند گفت: این گفته به این معناست که ورودیهای هنرستانها از مهر 95 به مدت سه سال آموزش میبینند و پس از سه سال دیپلم دریافت میکنند و برای ورود به آموزش عالی آماده میشوند. اکنون در آموزش و پرورش در حال هدف گذاری، برنامه ریزی و تالیف کتب مربوط برای سال آینده هستیم.
فانی افزود: یکی از اهداف این تفاهم نامه ایجاد همبستگی میان خروجیهای آموزش و پرورش و ورودیهای دانشگاه با هدف تربیت تکنیسین است. این یک گام موثر برای استفاده از ظرفیتهای ملی و افزایش اثربخشی تحصیلات افراد برای ورود به بازار کار است.