موافقت هيئت امناي دانشگاه شيراز با اجراي دوره هاي پسادکتري در اين دانشگاه
آخرین اخبار:
کد خبر:۴۸۸۸۵

موافقت هيئت امناي دانشگاه شيراز با اجراي دوره هاي پسادکتري در اين دانشگاه

هيئت امناي دانشگاه شيراز، آيين نامه دوره هاي پسادکتري (Postdoc) را تصويب کرد.

به گزارش خبرنگار «شبکه خبر دانشجو» از شيراز، بر اساس اين آيين نامه براي ايجاد زمينه و فضاي مناسب تحقيقاتي براي توسعه فعاليت هاي پژوهشي، توليد و گسترش مرزهاي دانش و همچنين تسهيل فرآيند جذب اعضاي هيئت علمي، دوره تحقيقاتي پسادکترا براي محققان داخل و خارج از کشور در موسسات عضو هيئت امنا بر اساس شرايط مصوب اين هيئت اجرا مي شود.

متقاضي پسادکترا براي پروژه تحقيقاتي خاصي که منابع مالي آن تامين شده است از طريق استاد پذيرنده يا بخش مربوطه به دانشکده معرفي و پس از تاييد معاون پژوهشي دانشگاه طبق ضوابط پذيرش مي شود.

در اين گزارش آمده است: همچنين استاد پذيرنده بايد حداقل داراي مرتبه علمي دانشياري باشد و حداقل پنج مقاله در طي پنج سال اخير در مجلات معتبر علمي پژوهشي منتشر كرده و راهنمايي حداقل سه دانشجوي کارشناسي ارشد و يک دانشجوي دکترا را در کارنامه خود داشته باشد. 

متقاضي پسادکترا هم بايد داراي مجوز پذيرش از استاد يا بخش واجد شرايط باشد، شرايط عمومي عضويت هيات علمي را دارا باشد، داراي مدرک دکتراي تخصصي از يکي از دانشگاه هاي معتبر داخلي يا خارجي باشد و بيش از سه سال از تاريخ اخذ مدرک دکتراي وي نگذشته باشد. 

طول دوره پسادکترا حداقل يک سال و حداکثر دو سال به صورت تمام وقت است./انتهاي پيام/

پربازدیدترین آخرین اخبار