به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نمایشگاه عفاف و حجاب، ماه رمضان امسال در کنار نمایشگاه قرآن در مصلای تهران در حال برگزاری است و تولیدکنندگان و نمایندگان فروشگاههای فروش محصولات حجاب، حضور پررنگی در این نمایشگاه دارند.
رضا محمودی، مدیر یکی از شرکتهای تولیدات حجاب که در این نمایشگاه غرفه دارد به سابقه حضور 6 باره خود در این قبیل نمایشگاههای عفاف و حجاب اشاره میکند و درباره تأثیر برگزاری چنین نمایشگاههایی در بهبود وضعیت حجاب در کشور میگوید: قطعاً برگزاری این نمایشگاهها بیتأثیر نیست البته مشکلات خیلی زیاد است فکر می کنم بیش از 50 درصد جامعه هنوز به حجاب چادر علاقمند هستند و هنوز پوشش چادر خوشبختانه محبوب ترین پوشش در ایران است.
محمودی در پاسخ به اینکه چه مقدار از پارچه چادری مصرفی در کشور، تولید ملی است، تصریح کرد: صفر درصد است وقتی پارچه چادری از کره، ژاپن و امارات وارد میشود و با نخ خارجی دوخته میشود کجای این محصول داخلی است؟
وی اضافه کرد: چادر فقط در ایران دوخته میشود که آن هم معلوم نیست شاید در آینده دست چینیها بیفتد!
این تولیدکننده محصولات حجاب درباره اینکه چرا با توجه به اینکه ما بیشترین مصرف کننده پارچه چادری در دنیا هستیم اما هیچ تولید داخلی نداریم، گفت: در کل وضعیت نساجی کشور خیلی خوب نیست تولید کننده داریم اما خیلی کم و ناپایدار هستند دوم اینکه خرید از داخل به ضرر است هم برای من هم برای مصرف کننده، من 6 سال است که با پارچه ژاپن و کره مشتری کار خود را حفظ کردم و اگر بخواهم از پارچه ایرانی استفاده کنم نه کیفیت دارد که مشتری بپسندد نه قیمت مناسب که خریدار عمده را دلخوش کند.
محمودی ادامه داد: متأسفانه سالهاست که همین منوال است و حمایت و حرکت خاصی هم دیده نمیشود یکی دو کارخانه اقدام کردند ولی تعطیل شدند و معلوم نیست چه اتفاقی افتاد.
وی درباره تسهیلاتی که در این دوره از نمایشگاه عفاف و حجاب برای مشتریها در نظر گرفتهاند، گفت: ما 20 درصد تخفیف در قیمتها را در نظر گرفتهایم اما از مردم و مسئولان میخواهیم که برای نمایشگاه، تبلیغات مناسبتری را انجام دهند تا تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه افزایش یابد.
منبع: فارس