مجتبی شاکری، عضو شورای شهر تهران در گفتوگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو درباره حواشی بنرهای ضد آمریکایی شهرداری تهران گفت: تبلیغات شهری از وظایف زیباسازی شهرداری است. شما هر روز پبامهای مختلفی با موضوعات سلامت، مسائل شهروندی، مناسبتهای روز و موضوعات تاریخی در سطح مشاهده میکنید.
وی افزود: اقدام سازمان زیباسازی پیرو سخنان بیانات مقام معظم رهبری درباره حقوق بشر آمریکایی بود. این بنرها موضوعات مختلفی که ما یا کشورهای دیگر یا حتی مردم خود آمریکا مورد هجوم سیاستهای دولت آمریکا قرار گرفتهاند را به صورت طرحهای گرافیکی پبه تصویر کشید. به نظرم کار پسندیدهای بود که نشاندهنده به روز بودن سازمان زیباسازی شهرداری است.
شاکری ادامه داد: من واقعا تعجب میکنم از کسانی که علیه شهرداری کمپین راه انداختند. افرادی که عرق ایرانی بودن دارند چرا از مفتضح شدن آمریکا ناراحت میشوند و خودشان را سپر گل نخوردن آمریکا قرار دادهاند؟ آمریکایی که حقوق داخلی ما را هم مورد تجاوز قرار میدهد. الآن گفتهاند اقتصاد داخلیتان هم باید برای ما شفاف کنید. یعنی باید هر فعالیت اقتصادی دارید را مثل قضیه هستهای اعلام کنید.
نماینده شورای شهر تهران درباره ادعای برخی رسانهها مبنی بر سیاسی بودن این اقدام هم گفت: اگر بخواهیم مسائل را اینگونه تحلیل کنیم پس سفرهای رئیس جمهور هم انتخاباتی است. همه مصاحبههای آقای روحانی هم تبلیغاتی است. تبلیغات شهری یک کار دائمی است که همیشه هم وجود داشته است. در مورد روز قدس، هفته دفاع مقدس، دهه فجر و ... اگر شهرداری کار نکند، کجا کار بکند؟ ادعای سیاسی بودن این اقدامات، ادعایی سست و بی اساس است.